ورزش و تناسب اندام

آسان ترین رژیم غذایی برای کاهش وزن کدامند؟

آسان ترین رژیم غذایی برای کاهش وزن ،در روند کاهش وزن رعایت رژیم لاغری و مصرف موادغذایی سالم و دوری از انواع فست فود کمک شایانی در کاهش وزن شما خواهد کرد. اما استفاده از گن ابدومینوبلاستی و انواع گن های لاغری مانند گن ساعت شنی در کاهش سایز و زیباتر کردن اندام شما بسیار تاثیر گذار است. در این مقاله ما آسان ترین و بی دردسرترین راه رژیم غذایی را با خوردن غذاهای سالم به شما می گوییم.

رژیم غذایی برای کاهش وزن

رژیم غذایی با خوردن سبزیجات

هیچ برنامه رژیم غذایی ای موثرتری برای کسی که سعی در کاهش وزن ،لاغری سریع و بهبود سلامت خود دارد، وجود ندارد. نیازها و ترجیحات غذایی هر فرد متفاوت است ، بنابراین تغذیه درمان چاقی بسیار شخصی خواهد بود. با این حال ، توصیه اولیه برای اکثر برنامه های درمانی چاقی کاهش مصرف غذا برای کاهش کالری مصرفی در روز است

بر اساس مطالعه سال ۲۰۱۷ منتشر شده در کارآزمایی های بالینی معاصر ، میزان کالری مصرفی افراد در روز ممکن است بیشتر از نوع رژیم غذایی که در رژیم غذایی دنبال می کند ، بر کاهش وزن تأثیر بگذارد. با امتحان کردن روش های تشخیص چاقی شما می توانید به راحتی اضافه وزن خود را بدانید.

این مطالعه شامل دو گروه بود: یکی رژیم کم چرب و دیگری رژیم کم کربوهیدرات. هر دو گروه ۵۰۰ کالری در روز مصرف خود را محدود کردند. با وجود اینکه آنها بر کاهش انواع مختلف غذا تمرکز داشتند ، هر دو گروه دقیقاً مقدار یکسانی از وزن خود را از دست دادند.

رژیم غذایی معمول کاهش وزن برای چاقی شامل حدود ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری برای زنان و ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ کالری برای مردان است.

با این حال ، تعداد دقیق کالری مورد نیاز فرد برای خوردن در روز توسط پزشک تعیین می شود که سلامت کلی ، سطح فعالیت و متابولیسم آنها با توجه به سن را در نظر گرفته شده است.

هیچ رژیم غذایی قطعی بعنوان بهترین رژیم غذایی و داشتن برنامه غذایی برای کاهش وزن برای چاقی وجود ندارد.  برخی رژیم های ساده برای کاهش وزن از جمله موارد زیر است:

انواع مواد غذایی مناسب برای کاهش وزن

۱.میوه ها و سبزیجات

غذاهایی که دارای چگالی انرژی زیادی هستند اما از نظر تغذیه ای کم هستند (مانند پیراشکی ، آب نبات و غذاهای سریع یا فرآوری شده) را جایگزین غذاهایی با کالری کمتر اما تغذیه بیشتر (مانند سبزیجات و میوه ها) کنید.

۲.فیبر

غذاهای پر فیبر و کم چرب مانند بلغور جو دوسر ، کینوا ، لوبیا و حبوبات پر کنید. هضم این غذاها زمان زیادی طول می کشد ، بنابراین گرسنگی را برطرف می کند و به شما کمک می کند از خوردن تنقلات یا وعده های غذایی اضافی اجتناب کنید.

۳.غلات کامل

 کربوهیدراتهای ساده (مانند نان سفید و ماکارونی ، کیک و کلوچه و سایر خوراکی های شیرین) را در رژیم غذایی خود کاهش دهید. آنها را با غلات کامل مانند گندم کامل و نان چند دانه ، ماکارونی سبوس دار ، کینوا و جو جایگزین کنید.

۴.گیاهی

 مصرف غذاهای گیاهی مانند سبزیجات و میوه های تازه را افزایش دهید و غذاهای کمتری با چربی اشباع (مانند محصولات حیوانی) بخورید.

۵.وعده های کوچکتر بخورید

سعی کنید چندین وعده غذایی کوچک و میان وعده به جای سه وعده غذایی بزرگ در روز بخورید.

۶.نوشابه را کنار بگذارید

 از نوشیدنی های حاوی قند مانند نوشابه و نوشیدنی های انرژی زا خودداری کنید. حتماً برچسب ها را بررسی کنید ، زیرا بسیاری از نوشیدنی های تجاری فروخته شده حاوی شکر پنهان هستند.

۷.چربی های سالم

 از چربی های اشباع و ترانس ، که عمدتا در غذاهای فرآوری شده ، بسته بندی شده و فست فودها یافت می شوند ، خودداری کنید. در عوض ، روی چربی های سالم برای قلب از منابع گیاهی مانند آووکادو ، روغن زیتون و آجیل تمرکز کنید. مهمترین نکته انتخاب رژیم غذایی است که می تواند در دراز مدت مورد استفاده قرار گیرد.

به هر رژیمی که ادعا می کند یک راه حل سریع یا آسان است مشکوک شوید. کاهش وزن (و حفظ آن) به زمان نیاز دارد. “رژیم های تصادفی” ، رژیم های غذایی عجیب و غریب و سایر برنامه های غذایی شدید ممکن است منجر به کاهش سریع وزن در کوتاه مدت شود ، اما از آنها بعنوان یک برنامه درمانی طولانی مدت پایدار و موثر یا ایمن نیستند.

فعالیت بدنی و ورزش

ورزش و فعالیت بدنی

یک برنامه ورزشی منظم بخش مهمی از درمان چاقی است باعث کاهش اضطراب می شود، اما کاهش وزن و بدن قوی تنها مزایای آن نیست.

بر اساس مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ در مجله Progress in Cardiovascular Disease منتشر شد ، ورزش می تواند به ویژه برای افرادی که در خطر ابتلا به بیماریهای شایع چاقی مانند دیابت و بیماریهای قلبی عروقی قرار دارند مفید باشد.

یک رژیم ورزشی متعادل شروع شده و با گذشت زمان شدیدتر می شود و به تدریج قدرت و استقامت فرد را افزایش می دهد.یکی از ورزش های مناسب برای کاهش وزن سریع ورزش کاردیو است.

افراد مبتلا به چاقی باید به توصیه های پزشک برای ورزش مورد نیاز خود در هر هفته توجه کنند.

به عنوان مثال ، یک پزشک هنگام ارائه توصیه هایی برای ورزش ، به بررسی این موضوع می پردازد که آیا فرد دارای شرایط سلامتی یا محدودیت های جسمانی است یا خیر.

برخی از افراد ورزش های هوازی مانند پیاده روی سریع هر روز را ترجیح می دهند ، در حالی که دیگران دوست دارند وزنه بزنند. حتی می توانید هر دو را برای یک تمرین کامل بدن ترکیب کنید. اگر نوع ورزشی را که دوست دارید انتخاب کنید و می توانید به آن پایبند باشید ، به احتمال زیاد از اهداف کاهش وزن طولانی مدت شما پشتیبانی می کند.

درمان چاقی

برای افراد مبتلا به چاقی پیروی از یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم کافی نیست بلکه جنبه های احساسی و رفتاری نیز برای موفقیت در درمان باید مورد توجه قرار گیرد.

برنامه های اصلاحی توسط مشاوران تنظیم می شود. به افراد چاق کمک کرده تا استرس و عواملی مانند پرخوری را شناسایی کرده و آنها را کنار بگذارند.

پرداختن به رفتارهای روزانه به عنوان بخشی از درمان چاقی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • درمان رفتاری فردی یا شناختی
  • جلسات مشاوره برای تعیین اهداف
  • گروه های حمایتی برای کاهش وزن
رژیم غذایی با ورزش و غذاهای سالم

تجویز داروهای لاغری توسط پزشک

اگر شیوه های درمانی مانند تغییر در رژیم غذایی و شیوه زندگی موفقیت آمیز نباشد پزشک ممکن است داروهایی را برای کاهش وزن تجویز کنند. لازم به ذکر است که مصرف دارو باید همزمان با رعایت رژیم غذایی اصولی باشد.

پزشکان هنگام تجویز این داروها، عوامل متعددی را در نظر می گیرند ، مانند:

  • موارد منع مصرف (مانند بارداری(گن بارداری) یا سابقه اختلالات خوردن)
  • عوارض جانبی و خطرات احتمالی دارو در مقایسه با فواید آن
  • هر داروی دیگری که می توانید با داروهای کاهش وزن تداخل داشته باشید (مانند داروهای ضد افسردگی یا میگرن)
  • سابقه سلامتی (زیرا برخی از داروها را نمی توان به افراد مبتلا به شرایط خاص مانند فشار خون بالا و گلوکوم کنترل کرد)
  • شاخص توده بدن BMI به طور کلی ، برای تجویز داروهای کاهش وزن یا BMI بیش از ۲۷ با عوارض ناشی از چاقی (مانند دیابت نوع ۲ یا فشار خون بالا) ، فرد باید BMI بالای ۳۰ داشته باشد.
  • برخی از جراحی های شایع مانند اسلیو معده ،لیپوماتیک(گن مردانه) ، لیپوساکشن و …یکی از راه های کاهش وزن سریع است.

 با تهیه انواع گن لاغری از فروشگاه هامون مدیکال خواهید توانست اندامی زیبا داشته باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *