زیبایی صورت

تزریق ژل و فیلر و انواع آن

تزریق ژل و فیلر چیست ؟قسمت های بدن مانند گردن،صورت و دست ها را می توان که می توان با تزریق ژل و فیلر صاف تر و جوان تر کرد.ژل یک ماده مصنوعی خاص است که می تواند برای پر کردن برخی از شیارهای عمیق صورت مانند خط خنده و خط اخم استفاده شود. تزریق ژل و فیلر همچنین برای اهداف دیگری از جمله کانتورینگ و افزایش حجم لب ها و افزایش گونه استفاده می شود.

اصلاح شیارهای عمیق زیر چشم و در معالجه برخی از شیارهای عمیق پیشانی و بین ابروها از دیگر موارد استفاده از تزریق ژل و فیلراست. نوع ژل مورد استفاده و روش تزریق آن از جنبه های بسیار مهم درمان مربوطه برای دستیابی به نتیجه مطلوب است. انواع مختلفی از ژل ها در بازار یافت می شود.
در مورد نام ماده تزریق شده ذکر این نکته الزامی است که همه فیلرها ممکن نیست که به شکل و فرم ژل تولید شوند اما درمیان بیماران مراجعه کننده به پزشکان زیبایی این گروه از مواد به نام ژل معروف گردیده است که در واقع نوعی ماده پر کننده است. در ادامه با پر کننده ها بیشتر آشنا می شویم:

خواص پرکننده های مختلف

تزریق ژل و فیلر و انواع آن

ژل و فیلر صورت

توسعه سریع مواد مختلف ساخت بشر برای تزریق بافت (پرکننده ها) منجر به تولید تعداد زیادی فیلر در بازار امروز شده است. محصولات مختلف به روش های مختلفی ساخته می شوند و از این رو خواص مختلفی دارند. محصولات مختلف پرکننده (پرکننده) با توجه به معیارهای زیر تفاوت های اساسی دارند:
محتوا و روند تولید
سازگاری و اندازه ذرات
چه مقدار ذرات می تواند تزریق شود
میزان پر کردن
طول دوره درمان
نتیجه درمان طول چه مدت زمانی می کشد

انواع پر کننده ها

بزرگترین تفاوت بین محصولات مختلف در مدت زمان باقی ماندن آنها در پوست (ماندگاری اثر درمان) قبل از از بین رفتن است. چهار نوع اصلی پرکننده وجود دارد که در ادامه می آید:

مواد پرکننده بر پایه کلاژن

انواع ژل های پر کننده صورت

محصولات تزریقی مانند ژل و فیلر مبتنی بر کلاژن طبیعی عمدتا برای کاهش چین و چروک صورت و پر شدن لب استفاده می شوند، اما همچنین می توانند برای تقویت خطوط صورت استفاده شوند. کلاژن یک پروتئین طبیعی است که قسمت مهمی از بافت همبند طبیعی پوست را تشکیل می دهد. درم از بافت همبند سفتی تشکیل شده است که حاوی کلاژن و سیم / الیاف الاستیک (الاستین) است.کلاژن ها و الیاف الاستیک با محتوای آب نرم، پوست را پر، کشش و کشش می کنند. با افزایش سن ، الیاف الاستیک موجود در بافت پیوندی از بین می روند و پوست چین و چروک می شود و سستی خود را از دست می دهد.


چندین نمونه از مواد آرایشی سالم با کلاژن و الاستین (کرم، لوسیون، شامپو و غیره) وجود دارد. این موارد به عنوان تقویت کننده، ضد چروک و جوان کننده پوست به بازار عرضه می شوند. با این حال ، کلاژن از مولکول های بزرگی تشکیل شده است و احتمالا حتی توسط لایه بیرونی پوست (قرنیه) نیز جذب نمی شود ، بلکه در قسمت خارجی پوست قرار دارد و هنگام شستشو از بین می رود. برای دستیابی به تاثیری با کلاژن، باید آن را به پوست تزریق کرد.

پرکننده های مبتنی بر اسید هیالورونیک

پرکننده هایی که به صورت اسید هیالورونیک در آزمایشگاه تولید می شوند، برای تقویت خطوط صورت (چانه، استخوان گونه، خط فک، لب ها)، بزرگ کردن قسمت های خاصی از بدن (سینه، فیله ها، عمل پروتز باسن و غیره)، برای پر کردن و کاهش چین و چروک و جوراب استفاده می شوند. در صورت و برای جبران بی نظمی های پوست (جای زخم، تغییر شکل).


بافت همبند عمدتا از الیاف کلاژن تشکیل شده است. بین این الیاف مولکول های بزرگ و حامل مایعات وجود دارد که بافت را پر می کند. مهمترین این مولکول ها اسید هیالورونیک است که به طور طبیعی در بدن تشکیل می شود.

هنگامی که اسید هیالورونیک تولید شده به صورت مصنوعی به صورت موضعی در بافت های بدن توسط سرنگ های بسیارظریف مانند سرنگ BD تزریق می شود ، مولکول های آب را متصل می کند و در نتیجه حجم بیشتری در نواحی تزریق می شود. این اثر به خوبی مستند شده و منجر به محبوبیت زیاد محصولات تزریق بر پایه اسید هیالورونیک شده است.


نتیجه درمان ، که پس از ۱-۲ تزریق محصولات مبتنی بر اسید هیالورونیک حاصل می شود ، بسته به سطح فعالیت عضلات در ناحیه تحت درمان ، ۶-۱۲ ماه طول می کشد. پس از آن ، یک بار دیگر درمان پر کردن انجام می شود. قسمتهای مختلف بدن به اندازه های مولکولی مختلف در محصولات پایه اسید هیالورونیک نیاز دارند.

پرکننده های پایه هیدروکسی آپاتیت

پرکننده های بافت (پرکننده) ساخته شده از هیدروکسی آپاتیت از موثرترین مواد پرکننده هستند و عمدتاً برای درمان چین و چروک های عمیق پوست و بی نظمی های پوست و یا تقویت خطوط صورت (چانه، استخوان گونه، خط فک) استفاده می شوند.


هیدروکسی آپاتیت ماده معدنی است که به طور طبیعی در اسکلت و در دندان های ما وجود دارد. محصولات تزریق به صورت مصنوعی ساخته شده و از ۳۰٪ هیدروکسی آپاتیت و ۷۰٪ ژل پایه آب تشکیل شده است.

شناخته شده ترین محصول تزریق بر پایه هیدروکسی آپاتیت است. نتیجه تزریق با این محصول به مدت ۱۲-۱۸ ماه طول می کشد و بنابراین پرکننده ای است که دارای ماندگارترین نتیجه در بین پرکننده های غیر دائمی است.

پرکننده های مبتنی بر اسید لاکتیک

پرکننده های بافت مبتنی بر اسید لاکتیک یک محصول تزریقی نسبتا جدید است که بر خلاف سایر پرکننده ها ، پوست را تحریک می کند تا “خود را پر کند”.یک ماده پرکننده اسید لاکتیک حاوی ریز ذرات پلی ال ال- لاکتیک اسید است که در زیر پوست تزریق می شود و باعث تولید کلاژن می شود. این منجر به فراوانی بیشتر می شود. نتیجه به تدریج پس از ۲-۳ بار درمان با فواصل ۴-۶ هفته به دست می آید و تا ۱۸ ماه ادامه دارد.


زمینه های استفاده برای محصولات مبتنی بر اسید لاکتیک در درجه اول پر کردن چین و چروک و پوست صورت است.


پرکننده های دائمی


پرکننده های دائمی برای تولید کاشت تزریقی ساخته شده اند که نتیجه ای مشابه سایر پرکننده ها خواهد داشت، اما با اثر دائمی. برای رسیدن به این نتیجه دائمی ، یک ماده پرکننده کلاژن با پلاستیک های مختلفی مخلوط می شود که بدن نمی تواند آنها را تجزیه کند.
هنگام تزریق پرکننده دائمی، مکانیسم محافظتی طبیعی بدن فعال می شود که اجسام خارجی (کره های پلاستیکی میکروسکوپی) را در بافت اسکار محصور می کند. کپسول های ساخته شده از بافت اسکار که در اطراف ماده خارجی ایجاد می شوند ، حجم بافت را افزایش می دهند و “کاشت” واقعی را نشان می دهند.

تزریق ژل به اصلاح و تغییر چه چیز کمک می کند؟

تزریق فیلر در صورت
  • افزایش حجم و برجسته سازی لب ها
  • از بین بردن ترک های عمودی لب ها
  • اصلاح چین و چروک صورت، به خصوص در اطراف دهان و چشم
  • اصلاح شکل ظاهری زخم ها
  • بازیابی حجم از دست رفته گونه ها
  • بهبود و ارتقای تقارن در اشکال صورت

در سایت هامون مدیکال مقاله های متنوعی را درباره انوع روش های برای زیبایی صورت می توانید مطالع کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *