جراحی لاغری

راه های سریع کاهش وزن و جراحی چاقی کدامند؟

راه های کاهش وزن و جراحی چاقی ،با شیوع چاقی در همه اقشار جامعه و در تمام رده های سنی تمایل به لاغر شدن فقط جنبه زیبایی ظاهری ندارد بلکه کاهش وزن و سایز و درمان چاقی به هر طریقی چه روشهای جراحی و چه روشهای غیرجراحی نیاز به مراقبت های خاصی دارد. در این مقاله در مورد راه های کاهش وزن سریع صحبت می کنیم

راه های سریع کاهش وزن و جراحی چاقی

کاهش وزن و جراحی چاقی

هدف از درمان چاقی رسیدن به وزن مناسب و حفظ آن است که باعث بهبود سلامت کلی و کاهش خطر ابتلا به عوارض مربوط به چاقی می شود.

ممکن است لازم باشد با تیمی از متخصصان از جمله متخصص تغذیه مشورت کنید تا بتوانید عادات غذایی و فعالیتی خود را تغییر دهید.

هدف اولیه درمان معمولاً کاهش متوسط ​​وزن است مثلا ۵ تا ۱۰ درصد از وزن کل. هرچه وزن بیشتری کاهش دهید ، مزایای آن برای سلامتی شما بیشتر است.

برای کاهش وزن باید در عادات غذایی تغییر داده و فعالیت بدنی زیاد شود. روشهای درمانی بستگی به شدت چاقی و تمایل شما برای شرکت در برنامه های کاهش وزن دارد.

تغییرات رژیم غذایی

کاهش کالری و عادات غذایی سالم برای غلبه بر چاقی بسیار مهم است. کاهش وزن مستمر در طولانی مدت یکی از بهترین ترین راه های لاغری سریع و دائمی محسوب می شود.

بهترین و عالی ترین رژیم غذایی برای درمان چاقی شامل موارد زیر است:

کاهش کالری مصرفی

 کلید کاهش وزن این است که میزان کالری دریافتی خود را کاهش دهید. اولین قدم این است که عادت های معمول غذا خوردن و آشامیدنی خود را مرور کنید تا ببینید چقدر کالری به طور معمول مصرف می کنید و کجا می توانید کاهش دهید. مقدار معمول برای زنان ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری و برای مردان ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ کالری است.

برخی از غذاها  مانند دسرها ، آب نبات ، چربی ها و غذاهای فرآوری شده  حاوی مقدار زیادی کالری هستند. اما میوه ها و سبزیجات کالری کمتری دارند. با خوردن غذاهای بیشتر که کالری کمتری دارند ، گرسنگی را کاهش می دهید ، کالری کمتری دریافت کنید.

انتخاب موادغذایی سالم و ارگانیک

غذاهای گیاهی مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل بخورید. یک برنامه غذایی برای کاهش وزن شامل منابع بدون پروتئین است مانند لوبیا ، عدس و سویا و گوشت بدون چربی را می توانید مصرف کنید. اگر به ماهی علاقه دارید ، سعی کنید هفته ای دوبار از ماهی استفاده کنید. نمک و شکر اضافه شده را محدود کنید. مقادیر کمی چربی بخورید و مطمئن شوید که از منابع سالم قلب مانند روغن زیتون ، کلزا و آجیل تهیه شده است.

محدود کردن برخی غذاها

پزشک  یک گروه غذایی خاص را حذف می کند ، مانند غذاهای پر کربوهیدرات یا چربی ترانس. از پزشک خود بپرسید که کدام برنامه رژیم غذایی موثر است و کدام ممکن است برای شما مفید باشد. نوشیدنی های حاوی قند یک راه مطمئن برای مصرف کالری است. محدود کردن این نوشیدنی ها یا حذف کامل آنها عالی برای شروع رژیم غذایی است.

تغذیه سالم

جایگزین های وعده غذایی

 یک یا دو وعده غذایی را با محصولات سالم جایگزین کنید، مانند شیک های کم کالری و از میان وعده های سالم و متعادل استفاده کنید که کم چربی و کم کالری هستند. در کوتاه مدت ، این نوع رژیم می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. اما این رژیم ها به شما یاد نمی دهند چگونه شیوه زندگی کلی خود را تغییر دهید. بنابراین اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، ممکن است مجبور به رژیم باشید.

شما ممکن است وسوسه رژیم های مد روز شوید که نوید کاهش سریع و آسان وزن را می دهند. اما واقعیت این است که هیچ غذای جادویی یا راه حل سریع وجود ندارد. رژیم های جدید دنیای مد ممکن است در کوتاه مدت کمک کنند ، اما به نظر نمی رسد نتایج بلند مدت داشته باشد.

  • ورزش و فعالیت

افزایش فعالیت بدنی و ورزش برای لاغری در درمان اضافه وزن بسیار مهم است:

مبتلایان به چاقی باید ۱۵۰ دقیقه در هفته فعالیت بدنی متوسط ​​انجام دهند. از افزایش وزن جلوگیری شود. احتمالاً باید با افزایش استقامت و تناسب اندام ، میزان ورزش خود را به تدریج افزایش دهید.

تمرینات هوازی منظم بهترین روش برای سوزاندن کالری و کاهش وزن است. دورتر از ورودی فروشگاه پارک کنید و به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید. یک گام شمار می تواند تعداد گام هایی را که در طول یک روز بر می دارید ، ردیابی کند. بسیاری از مردم سعی می کنند روزانه به ۱۰ هزار قدم برسند. به تدریج تعداد گام هایی را که روزانه برای رسیدن به آن هدف بر می دارید ، افزایش دهید.

تغییر الگو زندگی

برنامه اصلاح رفتار می تواند به تغییر در شیوه زندگی با توجه به سن به کاهش وزن کمک کند. اقدامات لازم شامل بررسی عادات فعلی برای یافتن عوامل چاق کننده، استرس ها یا شرایط هایی است که ممکن است در چاقی شما نقش داشته باشد.

صحبت با یک متخصص بهداشت می تواند به حل مسائل عاطفی و رفتاری مربوط به غذا خوردن کمک کند. درمان می تواند به شما در درک دلیل پرخوری و یادگیری راه های سالم برای مقابله با اضطراب کمک کند. می توانید نحوه نظارت بر رژیم غذایی و فعالیت خود ، درک عوامل محرک غذا خوردن و کنار آمدن با هوس های غذایی را بیاموزید.

داروهای کاهش وزن

داروهای کاهش وزن به همراه رژیم غذایی ، ورزش(مقاله مرتبط : کاردیو ) و تغییرات رفتاری کمک کننده است ولی جایگزین آن نخواهد شد. قبل از انتخاب دارو ، پزشک سابقه سلامتی شما و عوارض جانبی احتمالی را در نظر می گیرد.

داروهای کاهش وزن ممکن است برای همه موثر نباشند و با گذشت زمان اثرات آن کاهش یابد. هنگامی که مصرف داروهای کاهش وزن را متوقف می کنید ، ممکن است مقدار زیادی از وزن خود را از دست بدهید.یکی از بیماری هایی که به چاقی ربط دارد فشار خون است که اگر دچار بیمایر فشار خون هستید باید هر روز با استفاده از دستگاه فشار سنج دیجیتال فشار خود را چک کنید.

هیدروژل ها: کپسول های خوراکی که با نسخه پزشک موجود است حاوی ذرات کوچکی هستند که آب را جذب کرده و در معده بزرگ می شوند و به شما کمک می کند احساس سیری کنید. کپسول ها قبل از غذا مصرف می شوند و به صورت مدفوع از روده ها عبور می کنند.

Surgery for Slimming 03 کاهش وزن و جراحی چاقی

روشهای آندوسکوپی و انواع روش های جراحی چاقی

این نوع روش ها نیازی به برش روی پوست ندارند. پس از بیهوشی ، لوله ها و ابزارهای انعطاف پذیر از طریق دهان و پایین گلو به معده وارد می شوند. روشهای متداول جراحی چاقی عبارتند از:

گاستروپلاستی آستین آندوسکوپی

 این روش شامل قرار دادن بخیه در معده برای کاهش مقدار غذا و مایعی است که معده می تواند در یک زمان نگه دارد. با گذشت زمان ، خوردن و نوشیدن کمتر به کاهش وزن افراد معمولی کمک می کند.

بادکنک داخل معده برای کاهش وزن

 در این روش ، پزشکان یک بادکنک کوچک را در معده قرار می دهند. سپس بادکنک را با آب پر می کنند تا میزان فضای معده کاهش یابد ، بنابراین احساس می کنید با خوردن غذای کمتر احساس سیری می کنید.بعد از جراحی از انواع گن (گن مردانه) می توانید استفاده کنید.

جراحی کاهش وزن

جراحی لاغری که به عنوان جراحی چاقی نیز شناخته می شود ، مقدار غذایی را که می توانید به راحتی بخورید محدود کرده یا جذب غذا و کالری را کاهش می دهد. با این حال ، این می تواند منجر به کمبود مواد مغذی و ویتامین شود.

جراحی های رایج کاهش وزن

جراحی های رایج کاهش وزن و بهترین عمل های جراحی برای لاغری شامل موارد زیر است:

  • نوار معده قابل تنظیم
  • جراحی بای پس معده
  • اسلیو
  • انسداد عصب واگ
  • آسپیرات معده
  • عمل لیپو
  • لیپوماتیک

موفقیت در کاهش وزن بعد از عمل جراحی بستگی به تعهد شما برای تغییرات مادام العمر در عادات غذایی و ورزش استفاده از انواع گن زنانه و مردانه(گن مردانه) دارد.

آیا استفاده از گن ساعت شنی در کاهش سایز و رسیدن به اندام زیبا موثر است؟

بله. گن ساعت شنی اصل کلمبیا هامون مدیکال بهترین گن برای رسیدن به اندام ایده آل شما هست.

استفاده از گن ساعت شنی هامون مدیکال یک هدف مشترک و واحدی را بدنبال دارد. در این مطلب هدف از درمان چاقی و کاهش وزن بررسی میشود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *