ورزش و تناسب اندام

آیا روش های تشخیص چاقی را امتحان کرده اید؟

روش های تشخیص چاقی، باتوجه به اینکه چاقی و اضافه وزن از رایج ترین مشکلات امروزه در بین تمام اقشار جامعه است. تمام مردم پیر و جوان درگیر مشکلات اضافه وزن هستند. بهتر است قبل از اقدام به هر کاری از راههایی برای تشخیص چاقی استفاده کنید.

انواع روشهای تشخیص چاقی

روش های تشخیص چاقی

در ۴۰ سال گذشته ، چاقی به یک مشکل در سراسر جهان تبدیل شده است. چاقی یک نگرانی جدی است زیرا با پیامدهای بهداشت روانی ضعیف تر ، کاهش کیفیت زندگی و علل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده و جهان ارتباط دارد.

موفق ترین استراتژی برای درمان چاقی شامل تشخیص چاقی و مداخله زودهنگام است. مطالعات نشان داده است که تشخیص رسمی انواع مختلف چاقی به احتمال زیاد منجر به کاهش وزن می شود.

شاخص توده بدن BMI

متداول ترین مقیاسی که ارائه دهندگان خدمات درمانی برای تشخیص چاقی استفاده می کنند ، شاخص توده بدنی یا BMI نامیده می شود. BMI میزان چربی کلی بدن را در نظر می گیرد که با استفاده از وزن فرد (بر حسب کیلوگرم) بر مربع قد (بر حسب متر) بیان می شود.

BMI طبیعی بین ۱۸.۵ تا ۲۴.۹ (کیلوگرم وزن بر متر مربع قد) متغیر است.

اندازه گیری دور کمر

چربی ذخیره شده در ناحیه شکم ، چربی احشایی نامیده می شود که ممکن است خطر بیماری هایی مانند بیماری قلبی و دیابت را بیشتر افزایش دهد. در میان افراد دارای BMI در محدوده ۲۵ و ۳۴.۹ ، اندازه دور کمر بیش از ۳۵ اینچ در زنان و بیش از ۴۰ اینچ در مردان با افزایش خطر ابتلا به بیماری همراه است.

اندازه کمر باید حداقل سالیانه در نظر گرفته شود. فرد می تواند اندازه گیری کمر را به عنوان خودآزمایی برای غربالگری خطر بالای چاقی انجام دهد. با این حال ، اندازه گیری های دیگر مانند BMI  نیز باید در نظر گرفته شود ، زیرا آستانه های دور کمر برای بیماران با BMI بیشتر از ۳۵ قابل اعتماد نیست و دور کمر ممکن است شاخص قابل اطمینان چربی شکمی برای همه قومیت ها نباشد ، جنسیت ها و گروه های سنی

اندازه گیری دور کمر

سایر اقدامات تشخیصی مورد استفاده برای شناسایی یا ارزیابی چاقی عبارتند از:

  • یک معاینه فیزیکی برای ارزیابی سن، قد ، وزن ، علائم حیاتی و انجام یک ارزیابی کلی سر تا پا
  • سابقه سلامت
  • سابقه تلاش برای کاهش وزن ، ورزش برای لاغری و عادات غذایی
  • بررسی سابقه خانوادگی (برای ارزیابی احتمال عوامل ارثی)

آزمایش های تشخیصی برای چاقی و شرایط اضافه وزن ممکن است شامل برخی آزمایشات برای ارزیابی میزان تأثیر این وضعیت بر سلامت کلی فرد و بررسی علائم بیماری زمینه ای باشد. آزمایشات که پزشک ارائه می دهد به عوامل زیادی بستگی دارد ، مانند عوامل خطرساز فرد برای بیماریهای مرتبط با چاقی و علائم فعلی.

آزمایشات شامل موارد زیر است:

  • سطح کلسترول: سطح پایین کلسترول خوب HDL  و سطح بالای کلسترول بد LDL معمولاً با چاقی مرتبط است
    • سنجش قند خون ناشتا با دستگاه قند خون و هموگلوبین A1C (HbA1C) برای بررسی علائم پیش دیابت یا دیابت
  • آزمایش تیروئید برای مشاهده علائم بیماری تیروئید ، که معمولاً با چاقی مرتبط است
  • چک کردن فشار خون با استفاده از فشار سنج دیجیتال
  • آزمایش عملکرد کبد برای غربالگری پتانسیل بیماری کبد چرب ، که اغلب با چاقی همراه است.زنان به راحتی با چاقی مفرط می توانند دچار دیابت شوند

ممکن است آزمایشات دیگری توسط پزشک برای بررسی تأثیر چاقی بر بدن تجویز گردد. یکی از آنها آزمایش الکتروکاردیوگرام است. برای بررسی بیماری قلبی و علائم حمله قلبی

استفاده خواهد شد.

چاقی چگونه درمان می شود

موفق ترین رویکرد بلند مدت برای مدیریت چاقی و کنترل وزن یک برنامه درمانی چند جانبه و استفاده از گن های لاغری اگر می خواهید ظاهری زیبا داشته باشید است.

یک برنامه کامل کاهش وزن باید توسط تیمی از متخصصان ، از جمله مشاور یا مربی ، پزشکان ، متخصصان رژیم و دیگران تنظیم و نظارت شود.

متخصصان مراقبت های بهداشتی که می توانند به کاهش وزن کمک کنند عبارتند از:

  • متخصصان تغذیه برای آموزش تغذیه و کمک به برنامه ریزی غذا
  • مشاوران رفتاری برای رسیدگی به مسائل احساسی مرتبط با پرخوری بدون اضطراب
  • مربیان زندگی برای حمایت از تنظیم و رسیدن به اهداف کاهش وزن
  • مربیان تناسب اندام برای طراحی یک برنامه ورزشی ایمن و مثر
  • متخصصان چاقی: پزشکان ، پزشکان پرستار و سایر ارائه دهندگان خدمات بهداشتی که آموزش خاصی در زمینه درمان چاقی دیده اند و اعضای انجمن داروهای چاقی هستند.

برنامه کاهش وزن یک مرحله اولیه کاهش وزن و رسیدن به لاغری سریع دارد. پس از آن مرحله تثبیت برای اثبات وزن در دراز مدت است. پس از اولین کاهش وزن، مرحله ثبیت برای ۱۲ ماه است.

رژیم غذایی و فعالیت بدنی

فعالیت های ورزشی

درمان موفقیت آمیز چاقی و کاهش وزن بدون ایجاد تغییر در رژیم غذایی و شیوه زندگی اتفاق نمی افتد. همه افراد مبتلا به چاقی می توانند انتظار داشته باشند که در عادات غذایی خود تغییراتی ایجاد کرده و سطح فعالیت بدنی خود را افزایش دهند.

برنامه غذایی دقیق و فعالیتی که شخص انجام می دهد بسته به عوامل مختلفی متفاوت است ، از جمله:

  • نیازهای غذایی فعلی فرد
  • میزان وزنی که فرد باید از دست بدهد
  • وضعیت کلی سلامت فرد و سایر شرایط پزشکی
  • میزان تمایل فرد به تعهد و مشارکت در فعالیت بدنی
  • استفاده از گن های لاغری و اگر جراحی کرده اید گن بعد از جراحی مخصوص خانم ها و آقایان(گن مردانه)

کاهش وزن آهسته و مداوم در مدت زمان طولانی امن ترین و موثرترین روش برای کاهش وزن و جلوگیری از افزایش وزن است.

با توجه به موسسه ملی بهداشت ، کاهش متوسط ​​۳ تا ۵ درصد از وزن کل فرد می تواند برای ایجاد تغییرات مثبت در سلامتی ، مانند کاهش فشار خون و سطح قند خون ، و داشتن فشار خون نرمال کافی باشد.

به عنوان مثال ، یک فرد با وزن ۲۵۰ پوند پس از از دست دادن تنها ۱۲ پوند متوجه بهبود سلامتی می شود.

این را به یاد داشته باشید که استفاده از انواع گن های لاغری مانند گن ساعت شنی فاجات کلمبیا و تهیه این نوع گن از بهترین و معتبر ترین فروشگاهها مانند فروشگاه هامون مدیکال شما را در رسیدن به اندام دلخواهتان یاری خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *