فشار خون

فشار خون کنترل نشده چیست؟

فشار خون کنترل نشده چیست؟ بر اساس یک مطالعه جدید ، زنان مسن (یائسه) و مردان جوان ممکن است در معرض فشار خون کنترل نشده باشند. کنترل فشار خون برای تقریبا نیمی از بزرگسالان یک چالش بزرگ است.

تاریخچه کشف دستگاه فشارسنج

دستگاه فشارسنج فرانسوی که در جنگ جهانی اول استفاده شد. دستگاه فشارسنج توسط ساموئل زیگفرید کارل ریتر فون باش در سال ۱۸۸۱ اختراع شد. Scipione Riva-Rocci یک نسخه راحت تر را در ۱۸۹۶ معرفی کرد. در سال ۱۹۰۱ ، جراح مغز و اعصاب پیشگام ، دکتر هاروی کوشینگ ، نمونه ای از دستگاه ریواروچی را به ایالات متحده آورد و در جامعه پزشکی رواج داد. در سال ۱۹۸۱ اولین کاف فشارسنج نوسان سنج کاملا اتوماتیک توسط دونالد نان اختراع شد.

انواع دستگاه فشارسنج برای فشارخون بالا

فشارسنج دستی و دیجیتال در حال حاضر براحتی استفاده می شوند.

فشارسنج جیوه ای

فشارسنج عقربه ای و جیوه استاندارد، فشار را با ستون جیوه نشان می دهند که نیازی به کالیبراسیون مجدد ندارد. به دلیل دقتشان اغلب در آزمایشات بالینی داروها و در ارزیابی بالینی بیماران در معرض خطر ، از جمله زنان باردار استفاده می شوند. فشارسنج جیوه ای دیواری که اغلب مورد استفاده قرار می گیرد ، باومنومتر نیز نامیده می شود.

فشارسنج های آنروئید (مکانیکی)

فشارسنج های آنروئید (انواع مکانیکی با صفحه) در استفاده روزانه مرسوم هستند. برخلاف مانومترهای جیوه ، ممکن است نیاز به بررسی کالیبراسیون داشته باشند. فشارسنج های آنروئیدی نسبت به دستگاه های فشارسنج جیوه ایمن تر در نظر گرفته می شوند ، هرچند دستگاه های ارزان قیمت دقت کمتری دارند.

فشارسنج بازویی دیجیتال هامون مدیکال

فشار سنج بازویی دیجیتال هامون مدیکال با نوسان سنجی و محاسبات الکترونیکی استفاده می کنند. آنها ممکن است از پمپاژ دستی یا خودکار استفاده کنند ، اما هر دو نوع الکترونیکی هستند و می توان در محیط های پر سر و صدا استفاده شوند. آنها فشارهای سیستولیک و دیاستولیک را با تشخیص نوسان سنجی اندازه گیری می کنند. آنها فشار خون متوسط ​​و ضربان قلب را اندازه گیری می کنند ، در حالی که فشار سیستولیک و دیاستولیک با دقت کمتری نسبت به مترهای دستی بدست می آید.

فشارسنج های بازویی دیجیتالی ممکن است برای برخی از بیماران مانند بیماران مبتلا به تصلب شرائین ، آریتمی ، پره اکلامپسی ، پالس آلترنانس و پالس پارادوکسوس توصیه نشود ، زیرا محاسبات آنها برای این شرایط درست نیست.

فشارسنج های بازویی دیجیتالی از یک کاف در اطراف بازو ، مچ دست یا انگشت استفاده کنند. روش تشخیص فشارخون بر اساس عوامل متعددی مانند فشار نبض ، ضربان قلب و سفتی شریان ها متفاوت است.

فشار خون کنترل نشده در افراد مختلف

فشارخون کنترل نشده در زنان مسن و مردان جوان

محققان می گویند که زنان مسن و مردان جوان حتی بیشتر با داروهای کاهنده فشار خون به فشار خون کنترل نشده مبتلا می شوند. انتخاب شیوه زندگی و تحمل کم برای برخی از داروها می تواند مدیریت فشار خون را دشوار کند. فشارخون بالا ، خطر ابتلا به چندین بیماری از جمله بیماری های قلبی عروقی و کلیوی ، سکته مغزی و عوارض ناشی از کرونا را در افراد افزایش می دهد.

Uncontroll Blood Pressure 2.jpg فشار خون کنترل نشده

بررسی فشار خون کنترل نشده

دکتر ویساریا و همکارانش داده های حاصل از نظرسنجی های ملی سلامت و تغذیه در سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۸ را مورد بررسی قرار دادند.

این مطالعه شامل بیش از ۱۳۲۰۰ بزرگسال ۲۰ ساله و بالاتر بود که همگی تشخیص فشار خون بالا را داده بودند که از داروهای کاهش فشار خون و داشتن فشار خون نرمال استفاده می کردند.

میانگین سنی ۵۷ سال بود. ۵۲ درصد شرکت کنندگان را زنان تشکیل می دادند که ۷۱ درصد آنها سفید پوست بودند.

محققان شرکت کنندگان را در گروه های سنی ۱۰ ساله جدا کردند و میزان فشار خون کنترل نشده بین مردان و زنان را مقایسه کردند.

آنها میزان کنترل فشار خون با استفاده از فشار سنج بازویی سیتزن را با استفاده از تعاریف قدیمی و جدیدتر از فشار خون بررسی کردند. دستورالعمل های کمیسیون ملی مشترک ۲۰۱۴  فشار خون بالا را ۱۴ روی ۹ میلی متر جیوه (میلی متر جیوه) یا بالاتر تعریف می کند ، در حالی که دستورالعمل های کالج قلب آمریکا ۲۰۱۷ آن را ۱۳ روی ۸ میلی متر جیوه یا بالاتر میداند.

محدوده سنی فشار خون کنترل نشده در زنان و مردان

محققان خاطرنشان کردند که ۳۴ درصد از ۱۳۲۵۳ شرکت کننده دارای فشار خون کنترل نشده بودند. زنان و مردان ۵۰ تا ۶۹ ساله شرایط مشابهی برای ابتلا به این بیماری نشان دادند.

محققان این تفاوت ها را در میان سایر گروه های سنی مشاهده کردند:

  • در افراد ۲۰ تا ۲۹ ساله ، مردان ۵۹ درصد بیشتر از زنان فشار خون غیرقابل کنترل را نشان دادند.
  • در افرادی که ۳۰ تا ۳۹ سال سن داشتند ، مردان ۷۰ درصد بیشتر از زنان در معرض ابتلا به فشار خون کنترل نشده بودند.
  • در افراد ۴۰ تا ۴۹ ساله ، مردان ۴۷ درصد بیشتر از زنان مبتلا به فشار خون کنترل نشده بودند.
  • در افراد ۷۰-۷۹ ساله ، زنان ۲۹ درصد بیشتر از مردان در معرض فشار خون کنترل نشده بودند.
  • در افراد ۸۰ ساله و بالاتر ، زنان ۶۳٪ بیشتر از مردان به فشار خون کنترل نشده مبتلا بودند.

Uncontroll Blood Pressure 04 فشار خون کنترل نشده

فشارخون بالا و حمله قلبی در مردان جوان

مردان زیر ۵۰ سال دارای ویژگی های بهداشتی ضعیفی هستند ، علیرغم اینکه میانسالی به عنوان اولین دوران زندگی معرفی می شوند. از سن ۳۵ سالگی به بالا ، بیماری های قلبی یکی از دو علت اصلی مرگ و میر مردان است و بیشتر مرگ و میر بیماری های قلبی به دلیل فشار خون کنترل نشده است.

مطالعه ای در سال ۲۰۱۸ نشان می دهد مردان ۴۵ تا ۶۴ ساله در مقایسه با زنان در هر دو گروه سیاه و سفید در معرض خطر سکته مغزی قرار دارند.

او معتقد است که مردان جوان و میانسال به دلیل نقش های متعدد و فشارهای مالی که در میانسالی تجمع می یابد،  با سلامت قلب دست و پنجه نرم می کنند.

نسل فعلی جوانان بالغ تمایل به تعویق در انجام وظایف و مسئولیت های کلیدی  مانند تشکیل خانواده ، خرید خانه و شروع مشاغل دارند. با بدهی های قابل توجه وام دانشجویی ، دستمزد راکد ، افزایش انزوای اجتماعی و رفتارهای کم تحرک مرتبط با استفاده از فناوری روبرو شده اند. این عوامل منابع استرس هستند که ممکن است فشار خون را افزایش (قیمت دستگاه فشار خون omron m3 )داده است. غذای ناسالم، مصرف نوشیدنی های شیرین ، قند ، سیگار کشیدن ، مصرف الکل و استرس می تواند منجر به فشار خون بالا شود.

عوامل متعددی را در بروز بیشتر فشار خون کنترل نشده در مردان جوان ذکر کرد:

برای بیماران جوانتر ، این می تواند یک عنصر عدم رعایت باشد: عدم مراجعه به پزشکان ، عدم مصرف داروها به ویژه مردان جوان.

او مشاهده کرده است که فشار خون بالا در برخی از بیماران جوان مرد در برابر داروها مقاوم تر است. افراد جوان تر “همچنین تمایل بیشتری به داروها دارند”.

جوان اغلب مسدود کننده های بتا را که یک داروی رایج برای کاهش فشار خون است ، مصرف نمی کنند.اگر دچار فشار خون هستید و اکسیژن خون شما نیز افت می کند با دستگاه

پالس اکسیمتر آن را چک کنید .

فشارخون بالا در زنان مسن

زنان مسن فشار خون و بیماری های قلبی عروقی را پس از یائسگی تجربه میکنند.

درمان برخی از زنان مسن مبتلا به فشار خون کنترل نشده یک چالش است.

جامعه شیوع و شدت بیماری های قلبی عروقی را در زنان دست کم می گیرد.

اگرچه مردان بیشتر از زنان به بیماری قلبی مبتلا می شوند ، اما این بیماری “هنوز منبع اصلی قاتل شماره یک در زنان است حتی بیشتر از سرطان سینه.

به منظور تعیین اینکه آیا میزان فشار خون کنترل نشده در زنان و مردان در سنین مختلف تغییر می کند ، مطالعات گسترده در اندازه گیری فشار خون در طول زمان در زنان و مردان مبتلا به فشار خون بالا نیاز است.

فشار سنج خوب چی بخرم؟

دستگاه فشارسنج بازویی دیجیتال هامون مدیکال

فشارسنج دیجیتال هامون مدیکال به عنوان مانیتور فشار خون یا دستگاه اندازه گیری فشار خون شناخته می شود ، وسیله ای برای اندازه گیری فشار خون استفاده می شود ، متشکل از یک کاف بادی و یک فشارسنج جیوه ای یا آنروئید برای اندازه گیری فشارخون است. فشارسنج های دستی قدیمی هنگام استفاده از تکنیک شنوایی با گوشی پزشکی استفاده می شوند.

اهمیت دستگاه فشارسنج دیجیتال هامون مدیکال

اندازه گیری فشار خون توسط دستگاه فشارسنج امرن اصل در هامون مدیکال در تشخیص و درمان فشار خون در بسیاری دیگر از بیماریهای قلبی  استفاده می شود.

با استفاده از فشارسنج بازویی دیجیتال هامون مدیکال خواهید توانست فشارخون خود را در منزل و حتی محل کار و در مسافرت کنترل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *