فشار خون

تاثیر کرونا در فشار خون بالا

تاثیر کرونا در فشار خون بالا ،اگر فشار خون بالا دارید ، بهتر است مراقبت های بیشتری برای محافظت از خود در زمان شیوع ویروس کرونا انجام دهید. همچنین توجه به این نکته ضروری است که به نظر می رسد افرادی که فشار خون درمان نشده دارند بیشتر در معرض عوارض ناشی از کووید-۱۹  قرار دارند تا افرادی که فشار خون بالا با دارو کنترل می شود. در این مقاله ما به تاثیر کرونا در فشار خون بالا می پردازیم.

کرونا ویروس و فشار خون بالا

تاثیر کرونا در فشار خون بالا

ویروس کرونا

فشار خون بالا(قیمت دستگاه فشار خون omron m3) یک بیماری جدی است. اگر درمان نشود ، می تواند منجر به بسیاری دیگر از مشکلات سلامتی شود. خطرات سلامتی مرتبط با فشار خون بالا شامل بیماری های قلبی ، سکته مغزی و زوال عقل است.تحقیقات نشان داده است که افرادی که فشار خون کنترل نشده یا درمان نشده دارند ممکن است در معرض بیماری شدید بیماری کووید -۱۹ باشند. CDC توصیه می کند اکثر افرادی که این شرایط را دارند واکسن کووید -۱۹  دریافت کنند.

سازمان غذا و داروی آمریکا به برخی از واکسن هایCOVID-19 مجوز استفاده اضطراری داده است واکسن می تواند از ابتلای شما به ویروس کووید -۱۹  جلوگیری کند یا در صورت ابتلا به ویروسCOVID-19 از بیماری جدی شما جلوگیری کند. در صورت بروز تب شدید از تب سنج برای کنترل آن استفاده کنید .

اگر فشار بالا دارید ، مهم است که آن را کنترل کنید. برنامه درمانی را که با پزشک خود ایجاد کرده اید دنبال کنید. محافظت از خود در برابر مشکلات جدی سلامتی که فشار خون بالا می تواند ایجاد کند به ویژه در مورد کووید -۱۹  بسیار مهم است.

برای کاهش خطر ابتلا به بیماری شدید کرونا چه باید بکنم؟

تغییرات دارویی و شیوه زندگی ترکیبی قدرتمند برای پیشگیری یا کاهش مشکلات سلامتی ایجاد می کند که فشار خون بالا می تواند ایجاد کند.

در اینجایادآوری شیوه زندگی که می تواند به کنترل فشار خون بالا یادآوری می شود:

مصرف غذاهای سالم

 رژیم های غذایی برای توقف فشار خون بالا و رسیدن به فشار خون نرمال را در نظر بگیرید ، که بر میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، طیور ، ماهی و غذاهای لبنی کم چرب تمرکز دارد.

نمک غذا را کاهش دهید.

هدف این است که سدیم را به کمتر از ۲۳۰۰ میلی گرم (میلی گرم) در روز یا کمتر محدود کنید. با این حال ، مصرف کمتر سدیم – ۱۵۰۰ میلی گرم در روز یا کمتر – برای اکثر بزرگسالان ایده آل است.

کاهش وزن داشته باشید

کاهش وزن حتی می تواند فشار خون شما را کاهش دهد.

ورزش کنید

ورزش منظم فشار خون را کاهش می دهد و به استرس و کاهش وزن کمک می کند.

استرس را مدیریت کنید

 وقتی استرس دارید ، ممکن است با روشهای ناسالم که فشار خون را بالا می برید کنار بیایید. سعی کنید استرس را به شیوه های سالم مانند تنفس عمیق و مدیتیشن مدیریت کنید. اگر فکر می کنید سطح اکسیژن خون شما پایین آمده آن را با دستگاه اکسیژن سنج چک کنید .

خود داری از مصرف الکل

از مصرف الکل خودداری کرده یا آن را محدود کنید. الکل فشار خون را بالا می برد.

ترک سیگار

دخانیات باعث افزایش فشارخون و تجمع سریع پلاک در عروق شما می شود.

بررسی فشارخون توسط فشارسنج دیجیتال هامون مدیکال

تغییر در شیوه زندگی ، مصرف دارو ، بررسی فشار خون روزانه توسط فشارسنج دیجیتال هامون مدیکال ضروری است. هیچکاری را بدون صحبت با پزشک خود تغییر ندهید. اگر از داروهایی برای کنترل فشار خون خود استفاده می کنید ، اطمینان حاصل کنید که حداقل دو هفته از آن استفاده کنید.

خطرات فشار خون بالا و کرونا

داده های رو به افزایش خطر ابتلا به عفونت و عوارض کروناویروس در افراد مبتلا به فشار خون بالا را نشان می دهد.تجزیه و تحلیل داده های اولیه از چین و ایالات متحده نشان می دهد که فشار خون شایع ترین بیماریفعلی است که بین ۳۰ تا ۵۰ درصد از بیماران را تحت تأثیر قرار می دهد.

تحقیقات دیگر نشان می دهد که افراد مبتلا به فشار خون بالا نیز کمی بیشتر در معرض مرگ بر اثر کروناویروس هستند. خطر آنها تقریباً دو برابر کل جمعیت است.

ارتباط کرونا ویروس و فشارخون بالا

ضعف سیستم ایمنی بدن یکی از دلایلی است که افراد مبتلا به فشار خون بالا در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به کروناویروس هستند. بیماری و پیری سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند بنابراین کمتر می تواند با ویروس مبارزه کند. تقریباً دو سوم افراد بالای ۶۰ سال دارای فشار خون بالا هستند.

احتمال دیگر این است که خطر بیشتر ناشی از فشار خون بالا نیست ، بلکه ناشی از داروهای خاصی است که برای درمان آن استفاده می شود: مهار کننده هایACE2 و مسدود کننده های گیرنده آنژیوتانسینARB.

این نظریه بر این واقعیت استوار است که مهار کننده هایACE و ARB سطح آنزیمی به نام ACE2 را در بدن شما افزایش می دهند. و برای آلوده شدن سلول ها ، ویروسCOVID-19 باید خود را به ACE2 متصل کند.

کالج قلب آمریکا و انجمن قلب آمریکا توصیه می کنند که داروهای فشار خون بالا را طبق دستور مصرف ادامه دهید. اگر این کار را نکنید ، می تواند خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را افزایش دهد و شما را در همزمان با موارد کروناویروس به بیمارستان ببرند. اگر به کرونا مبتلا شده اید برای تنفس بهتر و مطبوع کردن فضا از دستگاه اکسیژن ساز استفاده کنید

تاثیر کرونا در افراد مبتلا به فشار خون بالا

دستگاه فشار سنج

در حالی که ذات الریه شایع ترین عارضه ویروس است ، اما می تواند به سیستم قلبی عروقی نیز آسیب برساند.

فشار خون بالا سبب آسیب به عروق شده و جریان خون قلب را کاهش می دهد. این بدان معناست که قلب شما باید برای پمپاژ خون کافی بیشتر کار کند. با گذشت زمان ، این کار اضافی می تواند قلب شما را ضعیف کند تا جایی که نمی تواند به اندازه خون غنی از اکسیژن به بدن شما پمپاژ کند.

ویروس کرونا همچنین می تواند مستقیماً به قلب آسیب برساند ، که اگر قلب شما در اثر فشار خون بالا ضعیف شده باشد ، می تواند خطرناک باشد. ویروس ممکن است باعث التهاب عضله قلب به نام میوکاردیت شود ، که پمپاژ قلب را سخت تر می کند.

اگر شما نیز در عروق خود تجمع پلاک داشته باشید ، ویروس ممکن است باعث تجزیه این پلاک ها و حمله قلبی شود. افراد مبتلا به بیماری قلبی که به بیماری تنفسی مانند آنفولانزا یا انواع اولیه کرونا مبتلا می شوند ، در معرض خطر بیشتری برای حمله قلبی هستند.

فشار سنج خوب چی بخرم؟

پیشگیری از ابتلا کرونا ویروس در بیماران فشارخون بالا

تاثیر کرونا در فشار خون بالا

همه باید اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا انجام دهند. افراد مبتلا به فشار خون بالا و سایر شرایط بهداشتی باید بیشتر مراقب باشند.

CDC این توصیه را ارائه می دهد:

  • اطمینان حاصل کنید که داروی کافی برای درمان فشار خون بالا و سایر بیماری ها را مصرف می کنید.
  • در صورت بیماری ، داروهای بدون نسخه برای درمان تب داشته باشید.
  • در خانه بمانید و تا جایی که می توانید تماس با دیگران را محدود کنید.
  • از شلوغی و هر کسی که بیمار به نظر می رسد خودداری کنید. اگر مجبور هستید در مکانی عمومی باشید که نمی توانید حداقل ۲متر از دیگران فاصله بگیرید ، از ماسک صورت استفاده کنید.
  • دستان خود را اغلب با صابون و آب گرم بشویید.
  • تمام سطوح مکرر لمس شده مانند میزهای پیشخوان و دستگیره های در را تمیز و ضدعفونی کنید.
  • از یک دستگاه بخور برای مطبوع کردن هوای اتاق استفاده کنید

واکسن کرونا ویروس و فشارخون بالا

برخی از واکسن های کرونا مجوز استفاده اضطراری گرفته اند ، اما مشخص نیست چه زمانی به آسانی در دسترس عموم قرار گیرد. کالج قلب آمریکا توصیه می کند که در مورد واکسن های کرونا اطلاعات داشته باشید. واکسن پنوموکوک از ابتلا به ذات الریه در کنار ویروس کرونا جلوگیری می کند. همچنین واکسن آنفولانزا تزریق کنید تا کمتر در معرض خطر ابتلا به حمله قلبی و فشارخون بالا باشید.

با استفاده از فشارسنج بازویی دیجیتال هامون مدیکال خواهید توانست در دوران کرونا فشارخون خود را در خانه کنترل کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *