واریس و لنف ادم

راه های تشخیص لنف ادم و درمان آن

آناتومی لنف ادم

راه های تشخیص لنف ادم ،هیچ درمانی برای لنف ادم وجود ندارد. این یک بیماری پیشرونده است. چشم انداز تا حدی به شدت علائم بستگی دارد. پیروی از یک شیوه زندگی سالم ، از جمله رژیم غذایی متعادل و حرکت یا ورزش می تواند به کاهش تجمع مایعات و تحریک جریان تشخیص لنف ادم کمک کند. توصیه های پزشک را در مورد بهترین گزینه برای شما دنبال کنید.

تشخیص لنف ادم

اگر در معرض ابتلا به لنف ادم هستید. به عنوان مثال ، اگر اخیراً جراحی سرطان با گره های لنفاوی خود انجام داده اید. پزشک ممکن است بر اساس علائم و نشانه های شما لنف ادم را تشخیص دهد.

لنف ادم پا

اگر علت لنف ادم شما چندان واضح نیست ، پزشک ممکن است آزمایشات تصویربرداری را برای بررسی سیستم لنفاوی شما تجویز کند. آزمایشات شامل موارد زیر است:

اسکن ام آر آی

 MRI با استفاده از میدان مغناطیسی و امواج رادیویی ، تصاویر سه بعدی با وضوح بالا از بافت درگیر را تولید می کند.

سی تی اسکن

 این تکنیک اشعه ایکس تصاویر دقیق و مقطعی از ساختارهای بدن تولید می کند. سی تی اسکن انسداد در سیستم لنفاوی را نشان میدهد.

سونوگرافی

در این آزمایش از امواج صوتی برای تولید تصاویری از ساختارهای داخلی استفاده می شود. این می تواند به انسداد در سیستم لنفاوی و سیستم عروقی کمک کند.

لنفوسکنتیگرافی در طول این آزمایش ، رنگ رادیواکتیو به فرد تزریق می شود و سپس توسط دستگاه اسکن می شود. تصاویر به دست آمده نشان می دهد که رنگ از طریق عروق لنفاوی حرکت می کند و انسداد را برجسته می کند.

درمان لنف ادم

هیچ درمانی برای لنف ادم وجود ندارد درمان بر کاهش تورم و جلوگیری از عوارض متمرکز است.اگر وزن بالایی دارید می توانید برای لاغری سریع ورزش کنید.

داروها

آستین لنف ادم یکی از وسایل پیشگیری از این نوع بیماری است . لنف ادم خطر عفونت های پوستی (سلولیت) را تا حد زیادی افزایش می دهد. پزشک ممکن است آنتی بیوتیک ها را برای شما تجویز کند تا بتوانید بلافاصله پس از بروز علائم مصرف آنها را شروع کنید.

درمانگران متخصص لنف ادم می توانند تکنیک ها و تجهیزاتی را که می توانند تورم لنف ادم را کاهش دهند به شما آموزش دهند. نمونه ها عبارتند از:

تمرینات انقباض ملایم ماهیچه های بازو یا ساق می تواند به خروج مایع اضافی از اندام متورم کمک کند.

تخلیه لنفاوی دستی

 درمانگران آموزش دیده در این روش شبیه ماساژ از فشار بسیار ملایمی برای انتقال مایع به دام افتاده در اندام متورم به سمت ناحیه ای با رگ های لنفاوی فعال استفاده می کنند. در صورت داشتن عفونت پوستی ، لخته شدن خون یا سرطان فعال در اندام آسیب دیده ، افراد باید از تخلیه لنفاوی دستی خودداری کنند.

باندهای فشاری

 استفاده از بانداژهای کششی کم برای پیچاندن کل اندام یا جوراب طبی باعث می شود مایع لنفاوی به سمت تنه بدن به عقب برگردد.

آستین لنف ادم

آستین فشاری تا روی دست لنف ادم یا جوراب های کش دار محکم می توانند بازو یا ساقه را فشرده کرده و باعث تخلیه مایع لنفاوی شوند. این لباس ها اغلب نیاز به نسخه دارند تا اطمینان حاصل شود که از مقدار مناسب فشرده سازی استفاده می شود. برای اطمینان از تناسب مناسب ، ممکن است لازم باشد توسط یک متخصص اندازه گیری شود.

فشرده سازی متوالی پنوماتیک. یک آستین که روی بازو یا پای آسیب دیده قرار می گیرد ، به پمپ متصل می شود که به طور متناوب آستین را باد می کند و به اندام فشار می آورد و مایع لنفاوی را از انگشتان دست یا پا دور می کند مکانیزم آن تقریبا همانند جوراب واریس است.

آستین فشاری لنف ادم

جراحی و سایر روشها

درمان جراحی لنف ادم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

پیوند غدد لنفاوی

 گره های لنفاوی از ناحیه ای متفاوت از بدن گرفته شده و سپس به شبکه عروق لنفاوی اندام آسیب دیده متصل می شوند. بسیاری از افراد مبتلا به لنف ادم در مراحل اولیه نتایج خوبی از این جراحی مشاهده می کنند و می توانند میزان فشرده سازی مورد نیاز را کاهش دهند.

مسیرهای جدید زهکشی یکی دیگر از گزینه های لنف ادم در مراحل اولیه ، این روش ارتباطات جدیدی بین شبکه لنفاوی و عروق خونی ایجاد می کند. سپس مایع لنفاوی اضافی از طریق عروق خونی از اندام خارج می شود.

برداشتن بافت فیبری

 در لنف ادم شدید ، بافتهای نرم اندام فیبری شده و سفت می شوند. برداشتن مقداری از این بافت سفت شده ، اغلب از طریق لیپوساکشن ، می تواند عملکرد اندام را بهبود بخشد. در موارد بسیار شدید ، بافت و پوست سفت شده ممکن است با چاقوی جراحی برداشته شود.

شیوه زندگی و درمان های خانگی

برای کاهش خطر عوارض ناشی از ادم لنفاوی ، از آسیب اندام آسیب دیده خود داری کنید. بریدگی ، خراشیدگی و سوختگی می تواند عفونت را دعوت کند. از خود در برابر اجسام تیز محافظت کنید. برای مثال ، با تیغ برقی اصلاح کنید ، هنگام باغبانی یا آشپزی دستکش بپوشید و هنگام خیاطی از انگشت شست استفاده کنید.استفاده از آستین موبیدرم برای لنف ادم دست در حین انجام کارهای روزانه مناسب است.

ورزش منظم

افراد مبتلا به لنف ادم تشویق می شوند از یک شیوه زندگی سالم وی ک رژیم غذایی برای کاهش وزن درصورت اضافه وزن پیروی کنند ، از جمله حرکت و ورزش منظم. یک مطالعه نشان داده است که زنانی که در معرض ابتلا به لنف ادم بعد از عمل جراحی سرطان سینه هستند. اگر تمرینات ملایم بلند را انجام دهند ، در معرض خطر ابتلا به لیف ادم در بازو قرار نخواهند داشت. به گفته محققان ، چنین ورزش هایی ممکن است خطر ابتلا به لنف ادم را کاهش دهد.

انواع تمریناتی که ممکن است مفید واقع شوند عبارتند از:

  • افزایش انعطاف پذیری
  • تمرین کششی
  • ایجاد قدرت

همچنین ورزش هوازی برای کاهش ادم و استرس و اضطراب توصیه می شود که روی قسمت بالای بدن تمرکز می کند ، به کاهش وزن کمک می کند و تنفس عمیق را تشویق می کند. در صورت وجود هرگونه سنگینی یا تغییر در شکل ، بافت یا سایر تغییرات در اندام باید تحت نظر باشد. ممکن است نشانه این باشد که سطح تمرین فعلی بیش از حد بالا است. با این حال ، هنوز شواهد کافی برای حمایت از هر نوع ورزش خاصی برای ورم لنف وجود ندارد. به زنانی که تحت عمل جراحی سرطان سینه قرار گرفته اند توصیه می شود که به دنبال متخصص فیزیوتراپیست یا سایر متخصصان بهداشت باشند که می تواند به آنها کمک کند تا به تدریج ورزش کنند.

عوارض لنف ادم درمان نشده

دوره های مکرر یا لنف ادم درمان نشده می تواند منجر به عوارض دیگری شود. این شامل:

عفونت های پوستی: قسمت های مکرر سلولیت با لنف ادم شایع است. سلولیت عفونت باکتریایی لایه های عمیق پوست و لایه های چربی و بافت نرم زیر پوست است.

لنفانژیت

التهاب عروق لنفاوی ممکن است ایجاد شود و در صورت عفونی ، معمولاً در اثر عفونت باکتریایی استرپتوکوک ایجاد می شود. در صورت عدم درمان ، می تواند به پوست و بافت نرم مجاور گسترش یابد و باعث سلولیت یا در جریان خون شود و باعث ایجاد باکتریمی شود.

تشخیص لنف ادم

اثرات روانی

 لنف ادم می تواند بر ظاهر تأثیر بگذارد و این می تواند تأثیر روانی داشته باشد ، به ویژه در افرادی که با سرطان زندگی می کنند. لنف ادم خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد.

مراقبت از لنف ادم

این می تواند نا امید کننده باشد که بدانید هیچ درمانی برای لنف ادم وجود ندارد. با این حال ، شما می توانید برخی از جنبه های لنف ادم را کنترل کنید. سعی کنید:

هرچه می توانید در مورد لنف ادم اطلاعات پیدا کنید. دانستن اینکه لنف ادم چیست و چه عواملی باعث ایجاد آن می شود می تواند به ارتباط با پزشک یا فیزیوتراپ کمک کند.

از اندام آسیب دیده مراقبت کنید. پوست خود را روزانه تمیز کنید ، در هر اینچ از اندام آسیب دیده به دنبال علائم مشکل مانند ترک و بریدگی باشید. برای جلوگیری از خشکی پوست از لوسیون و یک دستگاه بخور استفاده کنید.

مراقب تمام بدن خود باشید. از رژیم غذایی سالم استفاده کنید. اگر می توانید روزانه ورزش کنید. استرس را کاهش دهید. سعی کنید به اندازه کافی بخوابید. مراقبت از بدن به شما انرژی بیشتری می بخشد و درمان را تشویق می کند.

از فروشگاه هامون مدیکال آستین لنف مورد نیاز خود را خریداری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *