جراحی لاغری

چگونه در یک ماه راه های لاغری سریع را پیدا کنیم؟

Blog1 راه های لاغری سریع

راه های لاغری سریع (Loss Weight)،در ارتباط با لاغری و راههای آن صحبت بسیار شده، می شود و خواهد شد
پیش از اقدام به لاغر کردن و لاغری سریع ! علل چاقی باید مورد بررسی قرار گیرد؛ همچنین توجه به این نکته که چرا فرد به افزایش وزن یا چاقی مبتلا گشته. در این مقاله ما در مورد راه های لاغر شدن صحبت می کنیم .

چگونه در کمترین زمان لاغر شویم

راه های لاغر شدن

راه های لاغری سریع

ه طور مرسوم ابتدا بررسی عواملی چون عدم ابتلای فرد به بیماری هایی همانند تیروئید و دیابت حائز اهمیت است.
از عوامل ایجاد چاقی می توان به کم تحرکی، مصرف قند و موادقندی و خصوصا نوشابه، مصرف الکل، خوردن غذای بسیار چرب و فست فود ( Fast Food )، عدم خوردن صبحانه و … اشاره کرد.


در عمل همانطور که فرآیند چاق شدن زمان بر است و به آهستگی شکل می گیرد، راهی سریع و یک شبه جهت کاهش وزن یاراه های لاغری سریع هم وجود ندارد؛ بجز مواردی مانند جراحی چاقی که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

لاغری در یک ماه

کاهش وزن می تواند فوق العاده ساده و در عین حال فوق العاده چالش برانگیز باشد. اعداد به ما می گویند که اگر کالری کمتری نسبت به کالری که می سوزانیم دریافت کنیم، در نهایت چربی ذخیره شده را برای سوخت می سوزانیم. اگر می خواهید در یک ماه وزن خود را کم کنید باید کالری بیشتری در هر هفته بسوزانید.نیم کیلوگرم معادل ۳۵۰۰ کالری است. اگر می خواهید هفته ای نیم کیلوگرم وزن کم کنید، باید ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری کمتر دریافت کنید. اما زندگی به این سادگی نیست. رویدادهای اجتماعی، تعطیلات و جشن هایی وجود دارد که همگی حول محور غذا می چرخند.

هنگام تلاش برای کاهش وزن، یک برنامه غذایی محکم و ورزش با هدف سالم‌تر شدن ، نه فقط برای تناسب اندام با هدف پوشیدن لباس جدید یا خوب به نظر رسیدن در یک مهمانی باشد بلکه کاهش وزن و حفظ آن برای همیشه باشد. مهم است که هم بر روی بهبود عادات غذایی خود و هم بر فعالیت بدنی بیشتر تمرکز کنید تا بتوانید در کمترین مدت بیشترین وزن را کم کنید.

تمرینات قدرتی مانند بلند کردن وزنه یا انجام تمرینات با وزن بدن همراه با برخی تمرینات تناوبی با شدت بالا می تواند متابولیسم شما را تقویت کند که برای کاهش وزن اضافی لازم است. ورزش هوازی در حالت ثابت نیز می تواند به سوزاندن مقداری کالری کمک کند.

خبر خوب این است که لازم نیست قبل از اینکه تغییرات مثبتی در سلامت خود مشاهده کنید، وزن زیادی کم کنید. با توجه به یک منبع معتبر ، اگر اضافه وزن دارید، از دست دادن تنها ۵ تا ۱۰ درصد وزن بدن می تواند فشار خون، کلسترول را بهبود بخشد و خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

لاغری شکم

یکی از قسمت های اصلی تجمع چربی بعد از اضافه وزن شکم و پهلو است ، که آب کردن چربی های این ناحیه یک معضل بزرگ برای همه است. متاسفانه چربی های این قسمت کمی دیرتر از بقیه نواحی بدن آب می شود اما کار شدنی است. با خوردن غذاهای سالم و کم چرب ،ورزش و فعالیت بدنی استفاده از گن هایی مانند گن ساعت شنی، خیلی زود می توانید یک شکم بدون چربی اضافه داشته باشید . اگر میخواهید رژیم بگیرید در رژیم خود کالری را کاهش دهید اما نه بیش از حد.

کاهش بیش از حد کالری دریافتی شما همچنین می تواند باعث کاهش قابل توجه توده بدون چربی بدن شود که می تواند تعداد کالری هایی را که در حالت استراحت می سوزانید کاهش دهد. این کاهش باید در طی زمان و به مرور اتفاق بیوفتد اگر از همان ابتدا با کاهش زیاد کالری، رژیم خود را شروع کنید بدن شما ممکن است دچار عوارض خطرناکی شود.

برای لاغری شکم فیبر بیشتری بخورید.سبزیجات، حبوبات و غلات دارای فیبر زیادی هستند که به شما احساس سیری در طول روز می دهند و میل به خوردن غذای مضر و چاق کننده را در شما کم می کنند.

درکنار استفاده از مواد غذایی پر فیبر از مواد غذایی پروبیوتیک برای لاغری شکم نیز استفاده کنید.مصرف منظم پروبیوتیک ها ممکن است تعادل را به سمت فلور مفید روده تغییر دهد و خطر افزایش وزن را کاهش دهد تا به شما در رسیدن و حفظ وزن متوسط ​​کمک کند.

لاغری ران

بعد از شکم ناحیه ای که آب شده چربی های آن برای خیلی از افراد مهم است چربی های اطراف ران است. داشتن ران های بدون چربی و خوش فرم هم از لحاظ زیبایی اندام و هم از لحاظ سلامتی بسیار مهم است . داشتن چربی زیاد در ران ها باعث فشار آوردن به پاها می شود و در طولانی مدت بیماریهایی مانند آرتروز،پوکی استخوان ،زانو درد و کمر درد را در پی خواهد داشت پس چه خوب است که از همین الان با رعایت چند نکته ساده به اندام ایده آل خود برسید.

برای لاغر شدن پاها و ران ها اولین ورزشی که پیشنهاد می شود دوچرخه سواری است. اگر در بیرون از خانه می توانید مسیر طولانی را دوچرخه سواری کنید که عالی است در غیر اینصورت از دوچرخه های ثابت در باشگاه در طول هفته استفاده کنید. دوچرخه سواری مستقیما بر روی چربی های ران و اطراف ران فشار وارد می کند و به مرور این چربی ها را از بین می برد.

پیاده روی در طول روز یک انتخاب مناسب برای لاغر شدن ران ها است. اگر به خاطر مشغله کاری قادر به ورزش کردن نیستید حداقل چند ساعت وقت خود را به پیاده روی اختصاص دهید یک ورزش ساده و بدون دردسر است. اگر هر روز این ورزش را انجام دهید تاثیر آن را بعد از چند ماه خواهید دید.

برای لاغر شدن سریع ران ها یک ورزش مناسب را انتخاب کنید. بسیاری از ورزش ها به شکل دهی پاهای شما از همه جهات کمک می کند. ورزش هایی را در نظر بگیرید که بتوانید بر روی عضلات ران خود به صورت هوازی کار کنید،ورزش هایی مانند: شنا کردن،فوتبال، والیبال ودوچرخه سواري را انتخاب کنید.


راههای کاهش وزن :

کاهش وزن


+ انجام ورزش برای کاهش وزن به صورت منظم
+ کاهش مصرف مواد قندی و نوشابه
+ نوشیدن آب فراوان
+ خوردن صبحانه کامل
+ مصرف میوه و سبزیجات تازه
+ استفاده از روغن های بدون ترانس همانند روغن زیتون و کنجد
+ پرهیز از شب بیداری و خواب دیر هنگام
+ سحرخیزی و هر آنچه مشابه این موارد برای دستیابی به تندرستی می توان به این لیست اضافه نمود
+ و همچنین یکی از راهها انجام عمل جراحی است


در مواردی که پزشک متخصص لازم بداند از عمل هایی مانند
بای پس معده ( Gastric bypass surgery ) یا جراحی اسلیو(مقاله مرتبط : اسلیو چیست) و کوچک کردن معده
تا عمل ابدومینوپلاستی ( Abdominoplasty )، لیپوماتیک و عمل لیپو استفاده می گردد
می توانید شرح این موارد را در مقالات بعدی و دیگر ما دنبال نمایید
+ استفاده از گن :
استفاده از گن بعد از عمل جراحی مانند: گن ابدومینوپلاستی برای کمک به بهبودی و حفظ فرم بدن ضروری است
و استفاده از گن ( بدون داشتن عمل و جراحی ) باعث کاهش سایز ( گاها تا سه سایز ) می شود

انواع گن بعد از عمل جراحی فاجات که جزء برندهای برتر دنیا است به علت فشاری که به نواحی و اطراف معده می آورد بعضا باعث کاهش اشتها شده که خود می تواند به روند لاغری کمک نماید
لطفا توجه داشته باشید، در حال حاضر گنی در دنیا وجود ندارد که بتواند عمل چربی سوزی را انجام دهد یا به صرف استفاده از آن انتظار لاغر شدن داشته باشیم، هرگونه تبلیغی در این زمینه نادرست و فریبکارانه خواهد بود.


با استفاده از صحیح موارد فوق و رعایت شیوه زندگی سالم
شما هم می توانید از اندامی زیبا بهره مندشوید
سلامتی و تندرستی شما آرزوی ماست

چه در سایت هامون مدیکال و چه به هر مقاله، مجله و مطبی که مراجعه نمایید فرایند لاغری و کاهش وزن بحثی کاملا تخصصی و پیچیده است که بیان جزییات آن در این مقاله نمی گنجد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *