جراحی لاغری

۱۰ مورد از رایج ترین عوارض جراحی پلاستیک

عوارض جراحی پلاستیک ،در سال ۲۰۱۷ ، آمریکایی ها بیش از ۶.۵ میلیارد دلار برای جراحی زیبایی هزینه کردند. از بزرگ کردن سینه گرفته تا جراحی پلک ، روش هایی برای تغییر ظاهر ما به طور فزاینده ای رایج شده است. با این حال ، این جراحی ها بدون خطرات انجام نمی شود. در این مقاله در مورد رایج ترین عوارض جراحی پلاستیک صحبت می کنیم

عوارض جراحی پلاستیک

۱۰ مورد از رایج ترین عوارض جراحی پلاستیک

 هماتوم

عوارض جراحی پلاستیک

یکی از عوارض جراحی پلاستیک هماتوم است .هماتوم یک توده خون است که شبیه یک کبودی بزرگ و دردناک است. در ۱ درصد از روشهای بزرگ کردن مدل سینه رخ می دهد. همچنین شایع ترین عارضه پس از لیفت صورت است که به طور متوسط ​​در ۱ درصد از بیماران رخ می دهد. در مردان از زنان بیشتر است.

هماتوم تقریباً در همه جراحی ها یک خطر است. اگر جمع آوری خون زیاد باشد یا به سرعت در حال رشد باشد ، درمان گاهی اوقات شامل عملیات اضافی برای تخلیه خون می شود. این ممکن است نیاز به یک عمل دیگر در اتاق عمل و گاهی بیهوشی اضافی داشته باشد.

سروما

سروما وضعیتی است که هنگامی رخ می دهد که سرم یا مایع استریل بدن در زیر سطح پوست جمع شده و منجر به تورم و گاهی درد می شود. این می تواند بعد از هر گونه جراحی رخ دهد و این شایع ترین عارضه پس از جراحی شکم است که در ۱۵ تا ۳۰ درصد از بیماران رخ می دهد.

از آنجا که سروما می تواند عفونی شود ، اغلب با سوزن تخلیه می شود. این به طور موثر آنها را حذف می کند ، اگرچه احتمال عود وجود دارد.

از دست دادن خون

مانند هر عمل جراحی ، مقداری از دست دادن خون پیش بینی می شود. با این حال ، از دست دادن کنترل نشده خون می تواند منجر به کاهش فشار خون با پیامدهای بالقوه کشنده شود.

از دست دادن خون می تواند در حین نشستن روی میز جراحی ، اما در داخل ، پس از عمل جراحی اتفاق بیفتد.

عفونت

اگرچه مراقبت های بعد از عمل شامل مراحل کاهش خطر عفونت است ، اما یکی از شایع ترین عوارض جراحی پلاستیک است.

به عنوان مثال ، عفونت ها در ۱.۱ تا ۲.۵ درصد رخ می دهد. منبع معتبر افرادی که تحت عمل جراحی بزرگ کردن سینه قرار می گیرند.

سلولیت عفونی پوستی ممکن است بعد از عمل ایجاد شود. در برخی موارد ، عفونت ها می توانند داخلی و شدید باشند و با تب شدید(محصول مرتبط : تب سنج) همراه باشد که نیاز به آنتی بیوتیک های داخل وریدی دارند.

آسیب عصبی

احتمال آسیب عصبی در انواع مختلف روشهای جراحی وجود دارد. بی حسی و سوزن سوزن شدن بعد از جراحی پلاستیک شایع است و می تواند نشانه آسیب عصبی باشد. اغلب آسیب عصبی موقتی است ، اما در برخی موارد می تواند دائمی باشد. با کنترل فشار به وسیله فشار سنج دیجیتال اندازه گیری کنید و از ایجاد آن جلوگیری کنید .

اکثر زنان پس از جراحی بزرگ کردن سینه تغییر حساسیت را تجربه می کنند و ۱۵ درصد تغییرات دائمی در احساس نوک سینه را تجربه می کنند.

 ترومبوز ورید عمقی و آمبولی ریه

ترومبوز ورید عمقی شرایطی است که در آن لخته های خون در سیاهرگ های عمیق ، معمولاً در ساق پا ایجاد می شود. وقتی این لخته ها جدا می شوند و به ریه ها می روند ، به آن آمبولی ریه میگویند.در این مورد شما نیاز به استراحت مطلق تا چندین روز دارید که لخته خون حرکت نکند خوابیدن مداوم بر روی تشک معمولی ممکن است باعث کمر درد و ایجاد حساسیت شود در این مواقع بهتر است از تشک زخم بستر استفاده کنید تا عوارضی برای شما ایجاد نشود.

این عوارض نسبتاً غیر معمول است و تنها ۰.۰۹ درصد از کل بیماران تحت عمل جراحی پلاستیک را تحت تأثیر قرار می دهد. با این حال ، این لخته ها می توانند کشنده باشند.

روشهای ابدومینوپلاستی دارای میزان کمی DVT و PE هستند که فقط ۱ درصد از بیماران را تحت تأثیر قرار می دهد. خطر لخته شدن در افرادی که چندین عمل انجام می دهند ۵ برابر بیشتر از افرادی است که تنها یک عمل دارند.

Common Plastic Surgery Complications 02 عوارض جراحی پلاستیک

آسیب اندام

تزریق چربی می تواند برای اندام های داخلی آسیب زا باشد. امروزه چربی را به جاهای مختلف صورت تزریق می کنند مانند تزریق چربی به صورت، تزریق چربی به باسن می باشد.

سوراخ احشایی یا سوراخ شدن احشایی می تواند هنگام تماس پروب جراحی با اندام های داخلی ایجاد شود. ترمیم این آسیب ها می تواند به جراحی اضافی نیاز داشته باشد. سوراخ ها نیز ممکن است کشنده باشند.

زخم

جراحی معمولاً منجر به ایجاد برخی اسکارها می شود. از آنجا که جراحی زیبایی به دنبال بهبود ظاهر شما است ، جای زخم می تواند به خصوص نگران کننده باشد.

به عنوان مثال ، زخم هایپرتروفیک یک زخم برجسته غیرطبیعی قرمز و ضخیم است. همراه با اسکارهای صاف و سخت کلوئید ، در ۱.۰ تا ۳.۷ درصد از شکم ها ظاهر می شود.

 نارضایتی از ظاهر عمومی

اکثر مردم از نتایج بعد از عمل خود راضی هستند و تحقیقات نشان می دهد که اکثر زنان از جراحی بزرگ کردن سینه و مدل سینه رضایت دارند. اما ناامیدی از نتایج یک احتمال واقعی است. افرادی که تحت عمل جراحی سینه قرار می گیرند ممکن است مشکلات کانتور یا عدم تقارن را تجربه کنند ، در حالی که افرادی که تحت عمل جراحی صورت قرار می گیرند به سادگی نمی توانند از این نتیجه خوششان بیاید.

عوارض بیهوشی

بیهوشی عبارت است از استفاده از دارو برای بیهوش شدن شما. این اجازه می دهد تا بیماران بدون احساس عمل جراحی را انجام دهند.

بیهوشی عمومی گاهی اوقات می تواند منجر به عوارض شود. این موارد شامل عفونت های ریه ، سکته مغزی ، حمله قلبی و مرگ است. آگاهی از بیهوشی یا بیدار شدن در وسط جراحی پلاستیک بسیار نادر است اما امکان پذیر است.

خطرات شایع بیهوشی عبارتند از:

  • لرزیدن
  • تهوع و استفراغ
  • گیج و گیج از خواب بیدار می شوید با دستگاه پالس اکسیمتر یا اکسیژن سنج، اکسیژن خون خود را چک کنید .
جراحی پلاستیک

کلام آخر

در کل ، عوارض جراحی پلاستیک نادر است. بر اساس یک بررسی بیش از ۲۵۰۰۰ مورد در سال ۲۰۱۸ ، عوارض در کمتر از ۱ درصد از جراحی های سرپایی رخ می دهد.

مانند اکثر جراحی ها ، عوارض جراحی پلاستیک در افراد خاصی شایع تر است. به عنوان مثال ، افراد سیگاری ، افراد سن بالا و افراد چاق بیشتر مستعد عوارض جانبی هستند.

با بررسی کامل پزشک می توانید خطر عوارض جانبی ناخواسته را کاهش دهید. شما همچنین باید در مورد مکانی که جراحی شما انجام می شود ، تحقیق کنید.

آموزش خود در مورد روش و خطرات احتمالی ، و بحث در مورد نگرانی های خود با پزشک ، همچنین به شما در مدیریت انتظارات و کاهش خطر عوارض کمک می کند.

. با خرید کرم اسکار از فروشگاه هامون مدیکال خواهید توانست اثرات زخم پس از جراحی را کاهش دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “۱۰ مورد از رایج ترین عوارض جراحی پلاستیک

  1. ندا گفت:

    سلام .میشه بیشتر در مورد عفونت بعد از جراحی مطلب بزارید.ممنونم

    1. مجله علمی هامون مدیکال گفت:

      سلام دوست عزیز. حتما

  2. پیوند گفت:

    سلام .برای ترمیم جای بخیه چه کرمی پیشنهاد میدین؟

    1. مجله علمی هامون مدیکال گفت:

      سلام دوست عزیز.کرم ترمیم زخم اسکار استاتیک ساخت کشور آمریکا بسیار گزینه خوبی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *