جراحی لاغری, عمل ابدومینوپلاستی

عمل پروتز سینه یا بزرگ کردن سینه ها چگونه انجام می شود؟

پروتز سینه (Breast Implant)یا بزرگ کردن سینه عبارت است از بزرگ شدن سینه ها از طریق قرار دادن ایمپلنت های سیلیکونی. ایمپلنت ها در پشت بافت سینه یا ماهیچه سینه قرار می گیرند.خواهان این جراحی افرادی هستند که سینه های بزرگتری می خواهند و می خواهند تقارن را به شکل و تناسب بدن خود بیفزایند یا به دلیل کاهش وزن و لاغری سریع یا بارداری حجم سینه خود را از دست داده اند.در این مقاله در مورد باید ها و نباید های جراحی پروتز سینه صحبت می کنیم.

پروتز سینه چیست؟

پروتز سینه

بزرگ شدن سینه به عنوان ماموپلاستی تقویت کننده یا “کار سینه” نیز شناخته می شود. این یک روش جراحی زیبایی انتخابی است که برای بزرگ شدن یا ایجاد تقارن در سینه ها طراحی شده است.

بزرگ کردن سینه مانند عمل باسن را می توان از طریق انتقال چربی از ناحیه ای از بدن یا به طور معمول از طریق جراحی کاشت سینه انجام داد.

نامزدهای این روش افرادی هستند که به سادگی می خواهند اندازه سینه خود را افزایش دهند یا کسانی که حجم سینه خود را به دلایل مختلف از دست داده اند. می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • کاهش وزن (گاهی اوقات به دلیل روشهای کاهش وزن جراحی)
  • بارداری
  • شیر دادن(محصول مرتبط : شیر دوش برقی)

افراد دیگر کسانی که هستند که می خواهند تعادل تناسب فیزیکی خود را برابر کنند. برای مثال ، افرادی که سینه های کوچکتر و باسن (مقاله مرتبط : تزریق چربی به باسن) پهن تری دارند ممکن است بخواهند سینه های خود را بزرگ کنند.عمل های جراحی مانند عمل لیفت سینه و پروتز سینه را با هم انجام نمی دهند.

افرادی که دارای سینه های نامتقارن هستند نیز ممکن است بخواهند اندازه سینه های خود را از طریق پروتز یکنواخت کنند. افراد دیگر کسانی هستند که سینه آنها آنطور که انتظار می رفت رشد نکرده است. قبل از انجام عمل بزرگ کردن سینه، فرد بايد سينه هاي كاملاً رشد كرده باشد.

آمادگی قبل از انجام پروتز سینه

برای آماده شدن برای عمل ، باید دستورالعمل های قبل از عمل جراح خود را دنبال کنید. احتمالاً به شما توصیه می شود که از نیمه شب شب قبل از عمل نخورید یا بنوشید.

هفته ها قبل از عمل ، جراح به شما توصیه می کند که سیگار نکشید. سیگار کشیدن خطر عوارض را افزایش داده و جریان خون را در بدن محدود می کند. این می تواند بهبود بعد از جراحی را طولانی کند. همچنین ممکن است سیگار ایمنی شما را کاهش دهد ، که خطر ابتلا به عفونت را افزایش می دهد.

روش انجام عمل پروتز سینه

در این نوع جراحی، ایمپلنت یا چربی بدن شما با جراحی پشت هر یک از سینه ها قرار می گیرد. ایمپلنت ها پشت ماهیچه های قفسه سینه یا پشت بافت سینه های طبیعی شما قرار می گیرند. این می تواند اندازه سینه شما را افزایش دهد.

شما می توانید ایمپلنت سینه کانتور یا گرد را انتخاب کنید. مواد ایمپلنت باعث افزایش سایز سینه ها و همچنین ایجاد فرم در مناطقی می شود که قبلاً احساس می شد “خالی” است.

به خاطر داشته باشید که بزرگ کردن سینه همان عمل لیفت سینه نیست. لیفت برای رفع افتادگی سینه کار می کند.

ایمپلنت ها عموماً پوسته های نرم و انعطاف پذیر ساخته شده از سیلیکون هستند که با سیلیکون پر شده اند. در حالی که در مورد استفاده از ایمپلنت های سیلیکونی اختلاف نظر وجود دارد ، هنوز در بین افرادی که جراحی بزرگ کردن سینه را انتخاب می کنند بسیار محبوب است.

روش بزرگ کردن سینه یا پروتز سینه

اگر تصمیم به انجام عمل جراحی بزرگ کردن سینه یا پروتز سینه را دارید ، به احتمال زیاد این عمل را در یک مرکز جراحی سرپایی یا مرکز مشابه انجام می دهید. بیشتر اوقات ، افراد می توانند همان روز عمل به خانه بروند.

این عمل به احتمال زیاد تحت بیهوشی عمومی انجام می شود تا هیچ دردی احساس نکنید. از دستورالعمل های جراح خود پیروی کنید تا ۲۴ ساعت قبل از عمل آماده شوید.

جراح شما ایمپلنت شما را با استفاده از یکی از سه نوع برش انجام می دهد:

  • زیر سینه شما
  • زیر بغل (در زیر بغل)
  • در بافت اطراف نوک سینه شما

سپس جراح شما با جدا کردن بافت سینه از ماهیچه ها و بافت سینه ، یک جیب ایجاد می کند. ایمپلنت های شما در داخل این جیب ها قرار گرفته و در داخل سینه ها قرار می گیرند.

اگر ایمپلنت های سالین را انتخاب کرده اید ، پس از اینکه پوسته با موفقیت قرار گرفت ، جراح آنها را با محلول نمکی استریل پر می کند. اگر سیلیکون را انتخاب کنید ، آنها از قبل پر شده اند.

پس از اینکه جراح ایمپلنت های شما را با موفقیت قرار داد ، برش های شما را با بخیه می بندد و سپس آنها را با نوار جراحی و چسب جراحی به طور ایمن پانسمان می کند. در دوران نقاهت تحت نظر قرار می گیرید و بعد از اینکه بیهوشی به اندازه کافی از بین رفت ، می توانید مرخص شوید.مراقبت های بعد از عمل جراحی شامل استفاده کردن از سوتین طبی بعد از پروتز سینه می باشد .

آیا خطرات یا عوارض جانبی دارد؟

یک خطر رایج در جراحی پروتز سینه ، نیاز به پیگیری روشهای جراحی برای اصلاح عوارض احتمالی است. برخی از افراد بعداً به دنبال کشیدن پوست خود در طول زمان ، به ایمپلنت با اندازه متفاوت یا لیفت نیاز دارند.

سایر خطرات و عوارض جانبی عبارتند از:

  • خونریزی و کبودی
  • درد در سینه های شما
  • عفونت در محل جراحی یا اطراف ایمپلنت
  • انقباض کپسولی یا تشکیل بافت اسکار در داخل سینه (این می تواند باعث بد شکل شدن ایمپلنت ، جابجایی آن ، دردناک یا بیشتر دیده شدن شود)
  • پارگی یا نشت ایمپلنت
  • تغییر احساس در سینه ها (اغلب موقت پس از جراحی)
  • ·        “موج دار شدن” پوست در محل قرار دادن ایمپلنت ، اغلب در زیر سینه
  • قرار دادن یا حرکت نادرست ایمپلنت
  • تجمع مایع در اطراف ایمپلنت
  • مشکل در بهبود محل برش
  • ترشح از پستان یا در محل برش
  • زخم شدید پوست
  • تعریق و تب شدید شبانه

مانند هر روش جراحی ، استفاده از بیهوشی عمومی نیز خطراتی را شامل می شود ، از جمله مرگ در طول عمل. در موارد زیر فورا با جراح خود تماس بگیرید:

  • تب کردن
  • قرمزی را در داخل یا اطراف سینه خود مشاهده کنید ، به ویژه خطوط قرمز روی پوست
  • احساس گرما در اطراف محل برش
  • همه اینها می تواند نشان دهنده عفونت باشد.

پس از بهبودی ، هرگونه درد در پستان یا زیر بغل یا تغییر اندازه یا شکل سینه باید توسط جراح شما ارزیابی شود. این موارد می تواند نشان دهنده پارگی  ایمپلنت باشد. تشخیص پارگی فوراً آسان نیست ، زیرا ایمپلنت ها به آرامی نشت می کنند.

سایر عوارض شامل درد قفسه سینه و تنگی نفس است. اینها فوریت های پزشکی هستند که ممکن است نیاز به بستری شدن داشته باشند.

همچنین خطر لنفوم سلول بزرگ آناپلاستیک وجود دارد. این یک نوع سرطان نادر است که به تازگی شناخته شده است و با حضور طولانی مدت ایمپلنت های سینه ، عمدتا ایمپلنت های سیلیکونی با بافت همراه است.

اکثر این بیماران پس از ایجاد تورم یا مایع در سینه اطراف ایمپلنت ، طی ۷-۸ سال پس از کاشت ایمپلنت تشخیص داده شدند. سرطان معمولاً در بافت اطراف ایمپلنت سینه باقی می ماند. اگرچه در برخی از بیماران در سراسر بدن گسترش یافته است.

بیمارانی که ایمپلنت سینه دارند باید سینه های خود را زیر نظر داشته باشند و در صورت هرگونه تغییر یا بزرگ شدن ، تورم یا درد به پزشک مراجعه کنند.

نوع پروتز سینه

آنچه بعد از پروتز سینه انتظار می رود

پس از انجام عمل بزرگ کردن سینه ، احتمالاً جراح به شما توصیه می کند که از بانداژی استفاده کنید که سینه های شما را فشرده می کند یا سوتین ورزشی برای حمایت مورد نیاز در دوران نقاهت. آنها همچنین ممکن است برای درد دارویی تجویز کنند.

جراح شما همچنین توصیه هایی در مورد زمان بازگشت به کار عادی و فعالیتهای تفریحی ارائه می دهد. اکثر افراد ممکن است ظرف چند روز به سر کار بازگردند ، اما ممکن است تا یک هفته به بهبودی نیاز داشته باشید. اگر شغل شما بیشتر فیزیکی است ، ممکن است به زمان استراحت طولانی تری برای بهبود نیاز داشته باشید.

وقتی صحبت از ورزش و فعالیت بدنی به میان می آید ، حداقل باید به مدت دو هفته از هر چیز سنگینی اجتناب کنید. پس از جراحی تهاجمی ، می خواهید از افزایش فشار خون یا نبض خود اجتناب کنید. گذشته از آن ، حرکت زیاد برای سینه های شما بسیار دردناک خواهد بود.

این امکان وجود دارد که ممکن است بخواهید بخیه های خود را در قرار ملاقات بعدی با جراح خود بردارید. در برخی موارد ، جراحان ممکن است لوله های تخلیه را در نزدیک محل جراحی قرار دهند.

بلافاصله نتایج را مشاهده خواهید کرد. تورم و حساسیت ممکن است ارزیابی نتایج نهایی را تا زمانی که فرصتی برای شروع بهبود پیدا نکرده اید ، مشکل سازد.

در حالی که نتایج باید طولانی مدت باشد ، ایمپلنت سینه برای همیشه تضمین نمی شود. ممکن است برای جایگزینی ایمپلنت در آینده به جراحی های بعدی نیاز داشته باشید.

پس از جراحی ، یک شیوه زندگی سالم را حفظ کنید. اگر سیگار می کشید ، ترک کنید. سیگار کشیدن می تواند بهبود را به تاخیر بیاندازد.

تاثیر ایمپلنت سینه

ایمپلنت سینه برای مدت طولانی دوام دارد ، اما نه برای همیشه. ممکن است در آینده به جراحی های دیگری برای اصلاح مشکلاتی مانند پارگی ایمپلنت نیاز داشته باشید. اگر بهبودی ضعیف یا سایر مشکلات مربوط به ایمپلنت خود را تجربه می کنید ، می توانید عمل جراحی را معکوس کنید.

مانند همه جراحی ها ، بزرگ کردن سینه خطرات زیادی را به دنبال دارد. این موارد شامل زخم ، عفونت ، پارگی ایمپلنت ، چین و چروک پوست اطراف محل کاشت ، درد سینه و موارد دیگر است. این عمل با بیهوشی عمومی انجام می شود. ایمپلنت سینه برای همیشه تضمین نمی شود ، بنابراین انتخاب این روش شما را در معرض خطر پیگیری های بعدی جراحی قرار می دهد تا مشکلات مربوط به ایمپلنت خود را برطرف کنید.

ماندگاری عمل ایمپلنت سینه

بزرگ کردن سینه یا کاشت پستان به راحتی قابل دسترسی است. یافتن یک جراح پلاستیک دارای مجوز هیئت مدیره برای انجام عمل شما برای بهترین نتیجه ممکن بسیار مهم است.

بهبود اولیه می تواند تا یک هفته طول بکشد. بهبودی طولانی مدت می تواند چند هفته یا بیشتر طول بکشد. برای بررسی بهبودی و ارزیابی سینه ها از نظر وجود زخم و عوارض احتمالی ، قرار ملاقات های بعدی لازم است.

هزینه انجام ایمپلنت سینه

هزینه ها شامل خود ایمپلنت ، هزینه تسهیلات ، هزینه بیهوشی یا هزینه های جانبی ، مانند پوشاک ، نسخه ، یا کارهای آزمایشگاهی نمی شود. در فروشگاه هامون مدیکال انواع گن های بعد از جراحی به فروش می رسد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *