جراحی لاغری

بهترین روشهای جراحی کوچک کردن معده

انواع روشهای جراحی کوچک کردن معده ،جراحی برای کاهش وزن و رسیدن به اندامی ایده ال از مرسوم ترین جراحی های لاغری است. جراحی اسلیو معده و بای پس معده برای کوچک کردن معده و کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن بسیار زیاد مورد توجه است.در این مقاله در مورد انواع روش های جراحی کوچک کردن معده صحبت می کنیم.

آیا داروهای کاهش وزن بر قلب شما تأثیر می گذارد؟

جراحی کاهش وزن (که جراحی چاقی نیز نامیده می شود) یکی دیگر از گزینه های درمان چاقی است. با این حال ، این روشها معمولاً مختص افرادی است که به تغییرات رژیم غذایی ، فعالیت بدنی ، رفتارها و شیوه زندگی پاسخ نداده اند.

مانند داروهای تجویزی ، فرد باید معیارهای خاصی را رعایت کند تا برای جراحی کاهش وزن در نظر گرفته شود. انجمن جراحی متابولیک و چاقی آمریکا می گوید برای در نظر گرفتن افراد مناسب جراحی چاقی باید معیارهای زیر را درنظر گرفت:

  • چاقی مفرط (BMI 40 یا بالاتر) یا BMI 35 یا بالاتر با اختلال جدی پزشکی مرتبط با وزن (بیماری همراه) مانند دیابت نوع ۲ یا فشار خون بالا
  • قادر به کاهش وزن با استفاده از روش های دیگر ، مانند تغییر رژیم غذایی استفاده از وسایل جانبی مانند: گن ساعت شنی و شیوه زندگی ، داروها و اصلاح رفتار نیست.

همچنین مهم است که فردی که به دنبال جراحی چاقی است متعهد به ایجاد تغییرات طولانی مدت در رژیم غذایی و شیوه زندگی خود برای اطمینان از موفقیت نتایج جراحی باشد.

انواع مختلف روش های جراحی کوچک کردن معده

روش های جراحی کوچک کردن معده

انواع مختلفی از روش های جراحی وجود دارد که می تواند به کاهش وزن کمک کند ، اما اکثر عمل ها به منظور محدود کردن فیزیکی میزان فضای معده و کاهش اشتها طراحی شده اند.

جراحی بای پس معده

در حین عمل جراحی بای پس معده ، یک کیسه کوچک ساخته می شود که قسمت بالای معده به روده کوچک متصل می شود.تفاوت جراحی اسلیو و بای پس معده پس در این است که جراحی اسلیو قسمتی از معده را برمی دارند .

پس از عمل ، مصرف غذا در هر زمان فقط به مقدار کمی محدود می شود. تغییر مسیر روده ها می تواند به عوارض جانبی شایع جراحی بای پس معده مانند کمبودهای تغذیه ای کمک کند.

نوار معده با لاپاراسکوپی قابل تنظیم LAGB

نوار معده قابل تنظیم با لاپاروسکوپی LAGB از یک نوار قابل تنظیم استفاده می کند که برای ایجاد دو کیسه جداگانه در معده کشیده شده است.

اسلیو چیست

اسلیو چیست؟در مقایسه با بای پس معده ، آستین معده جراحی ساده تری برای برداشتن قسمتی از معده است.

روشهای آستین معده شامل تغییر مسیر روده نمی شود و عموماً ایمن تر از سایر جراحی ها محسوب می شود.

انسداد عصب واگال

انسداد عصب واگ در سال ۲۰۱۴ توسط FDA تأیید شد. این دستگاه در زیر پوست شکم کاشته شده و با پیام “پر شدن معده” تکانه های الکتریکی را به مغز می فرستد. برای واجد شرایط بودن برای درمان بلوک عصب واگ ، فرد باید BMI 35 تا ۴۵ داشته باشد.

دستگاه AspireAssist

AspireAssist توسط FDA در سال ۲۰۱۶ تأیید شد. این دستگاه یک لوله غذا برای جراحی است که به فرد اجازه می دهد بخشی از محتویات معده را بعد از غذا دفع کند.یکی از روش های کوچک کردن معده است .

مانند سایر روشهای جراحی ، دستگاه AspireAssist فقط برای افرادی با BMI بین ۳۵ تا ۵۵ توصیه می شود که نتوانسته اند با استفاده از وسایل غیر جراحی وزن کم کنند.بعد از جراحی از انواع گن ها می توانید استفاده کنید.(محصول مرتبط: گن مردانه)

عوامل موثر در گرفتن نتیجه مطلوب از جراحی اسلیو معده

loss weight with Surgery 02 کوچک کردن معده

مهم است که به خاطر داشته باشید که تغییر رژیم غذایی و ورزش برای لاغری و کاهش وزن و حفظ آن پس از جراحی اسلیو معده ضروری است. اگر بتوانید موارد زیر را رعایت کنید در گرفتن نتیجه مطلوب پس از عمل موفق تر هستید:

  • پرهیز خوردن بیش از حد
  • دوری رژیم غذایی ناسالم
  • منظم ورزش کنید
  • استفاده از گن بعد از جراحی

خطرات و عوارض جراحی اسلیو معده

جراحی اسلیو معده یک عمل نسبتاً بی خطر محسوب می شود. با این حال ، مانند تمام جراحی های بزرگ ، خطرات و عوارضی نیز وجود دارد.

برخی از عوارض پس از عمل جراحی برای فرد رخ میدهد. مانند:

  • خونریزی: خونریزی از زخم جراحی یا داخل بدن شما می تواند در مواقع شدید منجر به شوک شود.
  • ترومبوز ورید عمقی: جراحی و روند بهبود می تواند خطر تشکیل لخته خون در رگ شما ، معمولاً در ورید پا را افزایش دهد.
  • آمبولی ریه: آمبولی ریه زمانی اتفاق می افتد که قسمتی از لخته خون جدا شده و به ریه ها می رود.
  • ضربان قلب نامنظم: جراحی می تواند خطر ضربان نامنظم قلب،فشار خون بالا ، به ویژه فیبریلاسیون دهلیزی را افزایش دهد.
  • پنومونی: درد می تواند باعث مشکل تنفس(محصول مرتبط : دستگاه اکسیژن ساز) سطحی شود که می تواند منجر به عفونت ریه شود ، مانند ذات الریه.

جراحی اسلیو معده می تواند عوارض دیگری نیز به همراه داشته باشد. عوارض جانبی این جراحی عبارتند از:

  • نشت معده: مایعات معده می توانند از خط بخیه در معده شما نشت کنند ، جایی که دوباره به هم دوخته شده است.
  • تنگی مجرا: قسمتی از آستین معده شما می تواند بسته شود و باعث انسداد در معده شما شود.
  • کمبود ویتامین قسمتی از معده که برداشته می شود تا حدی مسئول جذب ویتامین های مورد نیاز بدن است. مگر اینکه از مکمل های ویتامین استفاده کنید ، این می تواند منجر به کمبود شود.
  • سوزش سر دل: تغییر شکل معده می تواند باعث سوزش سر دل یا بدتر شدن آن شود.
loss weight 01 کوچک کردن معده

کلام آخر

برای افراد چاقی روش های درمانی با تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی شروع شده. سپس با اصلاح رفتار و داروهای کاهش وزن ادامه می یابد. اگر این اقدامات موفقیت آمیز نباشد ، در صورت برآورده شدن معیارهای خاص ، انواع روشهای جراحی یا دستگاه در نظر گرفته می شود.

هر رویکرد مزایا و معایبی دارد. آنچه برای یک نفر جواب میدهد ممکن است برای شخص دیگری مفید نباشد. هر فرد مبتلا به چاقی باید قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام روش به بهترین نحو به کاهش وزن بدون اضطراب کمک می کند ، با تیم مراقبت های بهداشتی خود در مورد نیازهای تغذیه ای ، جسمی و احساسی خود صحبت کند و همچنین خطرات و مزایای هر درمان را ارزیابی کند.

اما استفاده از گن های لاغری و پس از جراحی موجود در فروشگاههایی مثل فروشگاه هامون مدیکال در کاهش وزن و سایز بعد از اسلیو معده و بای پس معده کمک زیادی خواهد کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “بهترین روشهای جراحی کوچک کردن معده

  1. نيما گفت:

    سلام مرسی از مقاله خوبی که نوشتین.من پارسال عمل کوچک کردن معده انجام دادم عمل سختی بود ولی خیلی خوب وزن کم کردم الان راضیم چون وزن زیادم داشت خطرناک میشد

    1. مجله علمی هامون مدیکال گفت:

      سلام دوست عزیز.ممنون از شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *