عمل ابدومینوپلاستی

جراحی ابدومینوپلاستی چیست ؟ اهمیت پوشیدن گن بعد عمل ابدو

عمل جراحی ابدومینوپلاستی نوعی عمل زیبایی است که به منظور جوان سازی ناحیه شکم و از بین بردن چربی و پوست اضافی طراحی شده است. ابدومینوپلاستی یا برداشتن چربی شکم اغلب برای بیمارانی انجام می شود که یا وزن زیادی از دست داده اند یا پس از عمل زایمان بافت شل اضافی در نواحی از بدنشان باقی مانده است. لغت ابدومینوپلاستی متشکل از دو کلمه ابدمن abdomen که معرف ناحیه ی شکم از قسمت زیر سینه تا بالای لگن می باشد و کلمه ی پلاستی Plasty به معنای فرم دهی می باشد .

تعریف عمل جراحی ابدومینوپلاستی

جراحی ابدومینوپلاستی چیست


جراحی ابدومینو پلاستی یا جراحی برداشتن چربی شکم ، در این روش پزشک تکه ای از پوست شکم را به همراه چربی زیر آن بطور کامل برش داده و جداسازی می کند و قسمت بالا و پایین که به پوست متصل بوده را به هم نزدیک و سپس بخیه می کند. مزیت این روش جراحی نسبت به دیگر روش های جراحی این است که علاوه بر پروسه لاغری سریع از افتادگی پوست شکم بعد از لاغری هم جلوگیری می شود.
این عمل حتما باید توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک انجام گیرد تکنیک عمل و نوع بخیه زدن در این جراحی بسیار مهم است.

بهترین نامزدهای انجام عمل ابدومینوپلاستی

عمل جراحی برداشتن چربی شکم برای کسانی که وزن ثابت بالایی دارند و بدن آن ها پوست و یا چربی اضافی ایجاد کرده مناسب است.عواملی  که شخص را در چنین شرایطی قرار می دهد عبارت است از بارداری ، کاهش وزن سریع با عمل جراحی ، پیری و یا عوامل ژنتیکی

عمل ابدومینوپلاستی برای چه کسانی مناسب نیست؟

انجام این عمل به کسانی که توسط دیگران وادار و تحریک به این کار شده اند (از روی چشم و هم چشمی) و یا انتظارات غیر واقعی از بدنشان دارند توصیه نمی شود. همچنین کسانی که قصد بچه دار شدن دارند باید مزایا و معایب یک عمل جراحی اضافی را در نظر بگیرند.

این جراحی اصولا محدودیت سنی ندارد و حتی در سنین بالا با توجه به سابقه ی پزشکی بیمار و در صورت عدم ابتلا به بیماریهایی از قبیل دیابت، فشارخون و بیماریهای قلبی و عروقی امکان پذیر می باشد.


افراد مبتلا به بیماریهای نقص ایمنی از جمله HIV (ایدز)، hepatitis (هپاتیت نوع خودایمنی ) و …
بهتر است با نظر پزشک یا متخصص بیماریهای عفونی و خودایمنی خود این جراحی را انجام دهند.

آمادگی برای جراحی ابدومینوپلاستی

آمادگی برای عمل ابدومینوپلاستی

اکثر اعمال جراحی زیبایی که  درناحیه  شکم انجام می شودبه بیهوشی عمومی نیاز دارد. سلامتی فرد از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر به هر دلیلی احساس کسالت می کند، باید عمل جراحی زیبایی به تعویق بیفتد. نکته بسیار مهم این است که بیمار پزشک را در جریان وضعیت خود قرار بدهد و چیزی را پنهان نکند.

فرد داوطلب عمل ابدومینوپلاستی باید ۶ هفته قبل از جراحی سیگار کشیدن را قطع کرده و مصرف آسپرین ، داروهای ضد التهاب و مکمل های گیاهی را قبل از جراحی متوقف کند. بیماربه طور کلی پس از جراحی، ناراحتی شکمی را تجربه خواهد کرد و بسته به نوع کاری که انجام می دهد باید حداقل ۲ هفته مرخصی بگیرد.

پوشیدن گن بعد از عمل ابدومینوپلاستی

عمل جراحی برداشتن چربی شکم اغلب بین ۱.۵ تا ۲.۵ ساعت طول می کشد. معمولا یک برش دقیقا بالاتر از ناحیه شرمگاه ایجاد می شود و اغلب می تواند از بین دو استخوان ران گسترش یابد. سپس پوست از بافت زیرین از ناحیه شرمگاه تا دنده ها جدا شده می شود. فاسیا یا پوشش فوقانی عضلات شکم با ایجاد شکمی بسیار سفت و بدون صدمه مستقیم به عضلات ، سفت می شود. این باعث بهبود کانتور شکم می شود. به طور کلاسیک پوست به سمت پایین کشیده شده و مقدار اضافی آن برداشته می شود.

جابجایی ناف معمولا از طریق یک برش جداگانه صورت می گیرد. در جائی که در قسمت فوقانی شکم وجود دارد ، ممکن است یک اسکار عمودی لازم باشد تا بتواند این دسترسی را بهمراه برش تحتانی ، برداشته شود. برش ها با بخیه های محلول بسته می شوند و پوست دوباره جابجا می شود.

سری عکس های زیر شخصی را نشان می دهد که تحت شکم قرار گرفته است. وی عمل لیپوساکشن از قسمت فوقانی شکم و پهلوها و جابجایی مجدد دکمه شکم و عمل جراحی دیواره شکم خود را انجام داده است. در ۱ هفته او هنوز کبود است و اغلب این کبودی و تورم در بالای زخم و پهلوها بیشتر دیده می شود.

در ۴ هفته جای زخم بهبود می یابد اما هنوز کمی توده است و به ماساژ نیاز دارد. در این زمان او قادر به انجام هر کاری است که به طور معمول انجام می دهد ، اگرچه در این زمان باید در انجام تمرینات شکمی ذخیره شود و به تدریج تقویت شود. نمای در ۳ ماهگی مشاهده می شود و در طی ماه های آینده با ماساژ جای زخم بهبود می یابد.بعد از عمل جراحی و با توجه به دستور پزشک از گن(مشاهد محصول : گن ساعت شنی ) می توانید استفاده کنید

جراحی ابدومینوپلاستی یا تامی تاک

پوشیدن گن ابدومینوپلاستی به توصیه اکثر پزشکان الزامی است.
زیرا پوست جدا شده می بایست با یک فشار یکنواخت و استاندارد به بافت ماهیچه شکم بچسبد یا به اصطلاح پزشکان (Attach ) شود و فرم یکدست را پیدا کند.

بعد از جراحی ابدومینوپلاستی

بیمار معمولا ظرف یک پس از جراحی ساعت به بخش باز خواهد گشت و به محض از بین رفتن ماده بیهوشی قادر به غذا خوردن خواهد بود.احساس تورم و ناراحتی در شکم عادی است و معمولا به مسکن نیاز دارد. بیمار می تواند روز بعد به خانه برود و باید زخم ها را تمیز و خشک نگه دارد.

در هفته اول باید از کشیدگی و خم شدن و برداشتن اجسام سنگین خودداری کنید و باید ۴  تا ۶   هفته پس از جراحی استفاده از گن بعد عمل جراحی را ادامه دهید. بعد از یک هفته می توانید تمرینات سبک را از سر بگیرید. پس از بهبودی باید ماساژ روی جای زخم را شروع کنید.

در مطلب بعدی در وبسایت هامون مدیکال به یکی از نکات مهمی که بسیاری از بیماران نگران آن هستند خواهیم پرداخت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *