جراحی لاغری

عمل لیپوماتیک ران چیست؟

عمل لیپوماتیک ران چیست ؟لیپوماتیک(Lipomatic) روشی بی خطر و دقیق برای خارج کردن چربی های اضافه از بدن است که در بیشتر نواحی بدن قابل اجراست. در این روش دستگاه لیپوماتیک اینفراسونیک، هوای فشرده را که توسط دستگاه کمپرسور ایجاد می شود به لوله های مخصوص و انعطاف پذیر به نام کانولا منتقل می کند و سه نوع حرکت گردشی (گردش سه بعدی) ایجاد می کند. لیپوماتیک ران برای کوچک کردن ران ها و از بین بردن چربی های اطراف آن انجام می شود


سپس کانولا توسط پزشک از طریق سوراخ کوچک ۳ میلی متری وارد بافت چربی بدن می شود. حرکات کانولا باعث ایجاد امواج اینفراسونیک می شود که بافت چربی را امولسیفیه (هضم) می کند و این چربی توسط دستگاه به خارج از بدن مکش می شود.

Untitled 1 عمل لیپوماتیک ران
دستگاه لیپوماتیک

به دلیل وجود سیستم ایمنی فعال در این دستگاه، هنگام برخورد کانولا به بافت غیر چربی دستگاه متوقف می شود در نتیجه خطر پاره شدن و سوراخ شدن اندام داخلی وجود ندارد. همچنین چون این دستگاه حرارتی در بافت چربی ایجاد نمی کند، این عمل سوختگی درپی نخواهد داشت.

عمل لیپوماتیک ران

همانطور که می دانیم پاها به عنوان ستون بدن انسان علاوه بر توانایی هایی که به انسان می دهند نقش ویژه ای در زیبایی بدن دارند. پاهایی سالم و خوش فرم نشان دهنده سلامت فرد است. عمل لیپوماتیک ران همین کار را انجام می دهد .

گاهی اوقات شاهد این هستیم که ران ها بسیار بزرگ شده و تناسب و زیبایی بدن را برهم می زنند. بزرگی ران ها عوارضی مانند عرق سوز شدن و دشواری در راه رفتن را نیز در پی دارد. چاقی و بزرگی ران می تواند ناشی از عدم تحرک و یا تحت تاثیر عوامل ژنتیکی باشد.

اگر با ورزش هایی مانند پیاده روی و دوچرخه سواری چربی های ران به اندازه کافی از بین نرود و ماندگار باشد، معمولا از عمل لیپوماتیک ران کمک گرفته می شود. این عمل بنا به نوع بزرگی ران در سه قسمت ران ممکن است انجام شود.

لیپوماتیک داخل ران

گن لیپوماتیک

علت تمایل بانوان به عمل لیپو داخل ران این است که ران هایشان باریک تر به نظر برسند و در حال حرکت به  هم برخورد نکنند.با عمل لیپوماتیک، فرد به این نتایج  خواهد رسید. البته افرادی که پوستشان قابلیت ارتجاعی بالاتری دارد نتیجه بهتری خواهند گرفت.

پس از انجام این عمل، ران ها پانسمان شده که کاملا ساده و به راحتی قابل تعویض است. دوران نقاهت این عمل نیز بسیار کوتاه است.

لیپوماتیک خارج ران

انباشته شدن خارج ران ها از چربی باعث می شود پاها کوتاه به نظر برسد و در نتیجه جذابیت فرد هم کاهش پیدا می کند. یکی از عوامل مهم در افزایش حجم و چربی های بیرون ران، استفاده از قرص های ضد بارداری است، چرا که گستردگی تجمع چربی در این ناحیه مربوط به هورمون هاست و استفاده از قرص های ضد بارداری به آن دامن می زند با عمل کوچک کردن ران ها این مشکلات از بین می رود .

لیپوماتیک جلوی ران

بزرگ بودن و برآمده شدن جلوی ران پایین تنه را چاق جلوه می دهد. وقتی قسمت داخلی و یا خارجی ران تحت عمل لیپوماتیک ران(گن لیپوماتیک) قرار می گیرد بهتر است در جلوی ران هم این عمل انجام شود تا پاها به تناسب برسند. لیپوماتیک جلوی ران زیاد متداول نیست و بسیاری از زنان خواهان کوچک کردن داخل و یا خارج ران هستند اما برای حفظ انحنای ران این عمل بسیار اهمیت دارد و جراح تلاش می کند تا این انحنا را به بهترین شکل نمایش دهد.

311 عمل لیپوماتیک ران
بزرگی بیرون ران

دوران ریکاوری عمل لیپوماتیک ران

پس از عمل باید به دستور پزشک از گن مخصوص عمل لیپوماتیک تا زمان مقرر استفاده کرد.

معمولا به بیماران توصیه می شود که ران و پاهای خود را روزانه و به دفعات مشخصی ماساژ دهند.

این عمل خونریزی کمی دارد. بعد از عمل برش های کوچکی روی پوست باقی می ماند تا مایعات تزریق شده به تدریج در روزهای بعد از آن خارج شود که می توان بر روی آنها پدهای جذب کننده قرار داد. در این مقاله شما را با عمل لیپوماتیک ران یا همان کوچک کردن ران آشنا کردیم امیدواریم که مطالب این مقاله به شما کمک کرده باشد .

برای شما همراهان مجله آموزشی سایت Hamoon Medical آرزوی سلامتی و شادی داریم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *