زیبایی صورت

عمل لیپوماتیک غبغب

عمل لیپوماتیک غبغب چیست و چگونه انجام می شود ؟ در پست های گذشته از عمل لیپوماتیک به عنوان عملی نوین و پیشرفته که امروزه استقبال زیادی از آن می شود نام بردیم و درباره عمل لیپوماتیک ران نیز توضیحاتی ارائه نمودیم.

این بار پیرامون کوچک کردن غبغب به کمک عمل لیپوماتیک می پردازیم.

غبغب چیست؟

به آویزان شدن و افتادگی عضلات و پوست بر اثر تجمع چربی در زیر ناحیه چانه غبغب می گویند. این مشکل بر اثر چاقی مفرط  به وجود می آید. همچنین برخی بیماری ها نیز می تواند باعث تجمع چربی در این ناحیه شود. ممکن است به صورت مادرزادی نیز بعضی افراد دارای غبغب باشند.

ضعف عضلات گردن و عادت به پایین گرفتن گردن نیز می تواند در افزایش این مشکل تاثیرگذار باشد. از دیگر عوامل تاثیرگذار بر ایجاد غبغب می توان به کاهش وزن شدید و حضور طولانی مدت در معرض نور مستقیم خورشید اشاره کرد. عمل لیپوماتیک غبغب تمام این مشکلات را حل می کند

غبغب چه مشکلاتی ایجاد می کند؟

همانطور که می دانیم یکی از مهمترین فاکتورهای موثر در زیبایی انسان متناسب بودن چهره با بدن است. افرادی که غبغب آنها آویزان و شل می شود به گونه ای دیده می شوند که گویا دارای دو چانه هستند و همین امر زیبایی آنها را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و خط چانه ای که به خاطر وجود غبغب در فرد ایجاد می شود سن او را بسیار بیش از آنچه هست به نمایش می گذارد.

با افزایش سن فرد غبغب بزرگتر می شود و تا ناحیه گردن پیش می رود به طوری که قسمت پایین صورت و بالای گردن حجیم تر از صورت می شود و چانه کم کم ناپدید می شود و بیش از پیش زیبایی فرد را از بین می برد.

عمل لیپوماتیک غبغب چگونه انجام می شود

عمل لیپوماتیک غبغب

نمونه عمل جراحی غبغب

همانطور که قبلا اشاره کردیم عمل لیپو تکنولوژی برداشتن چربی از زیر پوست بیمار می باشد. با این روش بافت های چربی شکسته و ذوب شده و از بدن فرد خارج می گردد. انجام این عمل در عضوی مانند غبغب بسیار راحت تر و سریع تر از قسمت های بزرگتر مانند پهلو و ران است و با بی حسی موضعی انجام می شود. استفاده از گن لیپوماتیک بعد از این نوع جراحی توصیه می شود.

پس از انجام بی حسی برای عمل کوچک کردن غبغب، لوله ای باریک وارد ناحیه غبغب می شود. این لوله که کانولا نامیده می شود با تولید امواج ماورای صوت و حرکات رفت و برگشتی چربی ها را تخریب می کند و به صورت مایع به بیرون مکش می کند. این عمل نیاز به برش ندارد و تنها با ایجاد یک یا دو سوراخ ریز در ناحیه چانه امکان پذیر است.

بعد از انجام عمل لیپوماتیک غبغب ، زیر ناحیه چانه باندپیچی انجام می شود و بیمار پس از یک هفته می تواند به فعالیت های شغلی خود ادامه دهد. بعد از انجام عمل لیپوماتیک استفاده از گن غبغب بسیار ضروری است چرا که باعث می شود پوست به عضله بچسبد و نیز کمک می کند مایعات اضافه زودتر خارج شود. همچنین از حرکات اضافه گردن جلوگیری می کند. زمان انجام این عمل در حدود ۴۵ دقیقه می باشد.

unnamed عمل لیپوماتیک غبغب
برداشتن غبغب باعث تناسب چهره می شود

عوارض بعد از عمل

عوارض عمل کوچک کردن غبغب شامل ورم، درد، کبودی و بی حسی موضع عمل می باشد. از آنجایی که برش ایجاد شده در این عمل بسیار کوچک و جزئی است جای زخم باقی نمی ماند. همچنین چون این عمل با بی حسی انجام می شود، عوارض و خطرات کمی در پی خواهد داشت.

مراقبت های بعد از عمل

عمل جراحی غبغب

بیمار باید از گن مخصوص که پزشک تجویز می کند تا مدت معین استفاده کند.

بیمار باید از انجام حرکات سخت و حمل اجسام سنگین خودداری کند.

برای بهبودی سریع تر بیمار باید از مصرف دخانیات به مدت دو هفته صرف نظر کند.

بیمار باید تلاش کند تا چند روز پس از عمل سر خود را بالا نگه دارد تا بافت های زیر چانه سریع تر بهبود یافته و ورم این ناحیه هم کم شود.

با استفاده منظم از آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط پزشک به راحتی می توان از بروز عفونت در این ناحیه جلوگیری کرد.

بیمار هنگام خواب سر خود را بالاتر از نیم تنه قرار دهد تا خروج مایعات و چربی ها سریعتر صورت گیرد و ورم کاهش یابد.

نکته:بهتر است برای رسیدن به نتیجه مطلوب، فرد قبل از عمل به وزن ثابتی رسیده باشد.

برای شما همراهان مجله آموزشی سایت Hamoon Medical آرزوی سلامتی و شادی داریم.

دیدگاهی در مورد “عمل لیپوماتیک غبغب

  1. میثم حجتی گفت:

    موفق باشید

    1. مجله علمی هامون مدیکال گفت:

      ممنون دوست عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *