عمل ماموپلاستی

عمل ماموپلاستی؛ بایدها و نبایدها

ماموپلاستی چیست؟

عمل ماموپلاستی ، باید ها و نباید ها آن ،(Mamoplasti) سینه خانم ­ها به علت افزایش سن، شیردهی و بارداری و یا ژنتیک در طول زمان بزرگ و حجیم و سنگین می‌شود و نیز نوک سینه افتادگی پیدا می­ کند.این مشکل باعث درد گردن، درد ستون فقرات و شانه ­ها می­ شود و همچنین در این افراد رعایت بهداشت در محل چین زیر سینه دشوار خواهد بود. در این مقاله در مورد عمل ماموپلاستی و نحوه انجام آن صحبت می کنیم .

نکته مهم دیگر این است که این افراد در انتخاب لباس محدودیت دارند و مجموعه این عوامل باعث کاهش اعتماد به نفس می شود. جراحی ماموپلاستی باعث می شود نوک سینه­ ها در جای استاندارد خود فیکس شود و هم حجم سینه و بافت اضافه در حد استاندارد بازسازی و متناسب می­ شود.

عمل جراحی  مامو پلاستی یا کوچک کردن سینه ،یک نوع عمل زیبایی است که باعث فرم دادن به سینه خانم­ ها و تغییر سایز آنها می شود و ۴ مرحله دارد. برای انجام عمل ماموپلاستی بین دو تا چهار ساعت زمان لازم است.

انواع عمل ماموپلاستی

عمل ماموپلاستی ،باید ها و نباید ها

عمل ماموپلاستی

ماموپلاستی بر اساس عملی که بر روی سینه انجام می دهد به سه دسته تقسیم می شود که عبارتند از افزایش پستان (پروتز سینه)، کاهش پستان و بازسازی پستان

افزایش پستان

 برای افزایش حجم، اندازه و خطوط سینه های زنان انجام می شود. برخی از خانمها احساس می کنند که سینه های آنها بسیار کوچک است. برخی بعد از تغییر پستانها بعد از بارداری تمایل به افزایش دارند. دیگران تمایل به اصلاح عدم تقارن در اندازه پستان دارند.

تقویت سینه با کاشت ایمپلنت انجام می شود که می تواند در زیر عضله قفسه سینه یا بالای عضله قفسه سینه قرار گیرد. برش را می توان در زیر بغل (زیر بغل) ، آرئولا یا چین پایین سینه قرار داد. به طور کلی ، تمام تقویت های پستان روش های کم تهاجمی هستند که شامل برش هایی هستند که فقط سه سانتی متر طول دارند. برای تقویت هایی که برش در زیر بغل ایجاد می شود، ممکن است از آندوسکوپ (لوله نازکی با دوربین کوچک و نور) استفاده شود.

ایمپلنت های پستان از یک پوسته سیلیکون پر از نمک نمک (محلول آب نمک) یا ژل سیلیکون ساخته شده اند. کاشت های پر از ژل سیلیکون فقط برای خانم هایی که در مطالعات تایید شده شرکت می کنند در دسترس است و برای تقویت اولیه سینه به کار نمی رود.

کاهش پستان

جراحی کاهش پستان غالبا در زنانی که پستان بزرگ و سنگینی دارند و به دلیل وزن پستان ها ناراحتی قابل توجهی از جمله گردن درد، بی حسی کمر درد یا ضعف دارند، استفاده می شود. در طی این روش، پوست اضافی، چربی و بافت پستان برداشته می شود.

پس از جراحی، کاهش پستان می تواند باعث تغییر در احساس پستان و همچنین عدم توانایی در شیردهی شود. در مورد برداشت های بزرگ که شامل پیوند زدن نوک پستانک است، اما تقریباً همه احساسات و توانایی شیر دادن را از دست می دهند. اگر اصول شیردهی برای شما مهم است ، ممکن است بخواهید به تعویق انداختن روش کاهش پستان تا زمان بچه دار شدن فکر کنید.

بازسازی پستان

جراحی بازسازی پستان اغلب در زنانی انجام می شود که تحت عمل جراحی ماستکتومی به عنوان درمانی برای سرطان پستان قرار می گیرند.

این روش پستانی را با ظاهر، کانتور و حجم دلخواه بازسازی می کند. نوک پستان و آرئول نیز از نو ساخته می شوند. احساس عادی پستان و عملکرد طبیعی پستان، مانند پرستاری، وقتی عصب های حسی یا غدد شیر و مجاری برداشته شده یا به طور قابل توجهی آسیب دیده باشند ، قابل بازسازی نیستند.

شکل ، کانتور و حجم پستان را می توان با ایمپلنت یا با دستمال خود زن دوباره ساخت. در صورت استفاده از ایمپلنت ، اندازه کاشت به اندازه پستان مقابل است. در صورت امکان ، کاشت در زیر عضله قفسه سینه قرار می گیرد. پستان همچنین می تواند با استفاده از دستمال بافتی خود زن دوباره ساخته شود. در بعضی مواقع می توان از قسمتی از دیواره تحتانی شکم استفاده کرد. سایر گزینه های بافتی برای بازسازی اتولوگ (با استفاده از بافت خودتان) از عضله پشت و پوست یا چربی و عضله باسن استفاده می کند.

مراحل کلی انجام عمل ماموپلاستی

نحوه جراحی پروتز سینه

برای شروع در مرحله اول عمل کوچک کردن سینه، بیهوشی عمومی توسط متخصص صورت می گیرد.

مرحله دوم عمل ماموپلاستی ایجاد کردن سه برش در سینه است که برش اول دور تا دور ناحیه هاله سینه تا چین سینه، برش دوم اطراف ناحیه نوک سینه و برش سوم روی چین پستان به صورت افقی است. نکته اینکه سن مناسب برای عمل ماموپلاستی مهم است.

در مرحله سوم عمل ماموپلاستی، پوست­ های اضافه اطراف نوک پستان برداشته می شود که این کار باعث شکل گرفتن بافت سینه و تغییر موقعیت نوک آن می­ گردد. علاوه بر این لایه­ های زیرین پستان برداشته می شوند تا پستان کوچکتر شود و بعد از آن به پستان شکل داده می شود. در سینه ­هایی که افتاده و خیلی بزرگ هستندحتی ممکن است نوک پستان و دور آن توسط جراح بداته شده و به بالاتر منتقل شود.

در مرحله آخر این عمل جراحی، بعد از برش دادن بافت ها و قراردادن آنها در کنار هم همانطورکه انتظار می رود سینه کوچکتر شده و قسمت زیرین سینه نیز با دقت بخیه می ­شود.

بایدها و نبایدهای عمل ماموپلاستی

باید ها و نبایدهای پروتز سینه

چون این جراحی یک جراحی ماژور است، فرد باید از نظر قلب، ریه، فشار خون، تیروئید یا هرگونه بیماری که نیاز به مصرف مرتب دارو دارد تحت کنترل قرار گیرد و پزشک وی اجازه این عمل را بدهد. نکته مهم دیگر این است که مصرف هرگونه دود و دخانیات قبل و بعد از عمل ( مانند همه اعمال جراحی ) باعث اختلال در ترمیم زخم می­ شود.

بعد ازعمل باید محل زخم ها باید خشک و تمیز نگه داشته شده و داروهای تجویز شده توسط پزشک را در زمان مقرر مصرف کرد.نوشیدن مایعات سودمند و خوردن میوه هایی همچون آناناس بارها توصیه شده است. استفاده از سوتین طبی بعد از پروتز سینه بعد از عمل ماموپلاستی یکی از الزامات برای بهتر شدن و مراقبت از زخم ­ها است.

برای آشنایی باانواع عمل زیبایی و باید ها و نباید های آنها ، مجله هامون مدیکال را مطالعه کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *