جراحی لاغری

مراقبت های بعد از جراحی چاقی

مراقبت های بعد از جراحی چاقی ،با شیوع چاقی و افزایش وزن و مرسوم شدن انواع روشهای جراحی چاقی، رعایت یکسری نکات تغذیه ای پس از جراحی در کاهش وزن و رسیدن به اندام مطلوب شما اهمیت زیادی دارد. در این مقاله در مورد نکات مهم و مراقبت های بعد از جراحی چاقی صحبت می کنیم.

مراقبت های بعد از جراحی چاقی

نکاتی برای کاهش وزن بعد از جراحی چاقی

مراقبت های بعد از جراحی چاقی

پس از انجام عمل جراحی کاهش وزن ، به احتمال زیاد از شما خواسته می شود تغییرات بزرگی در شیوه زندگی خود ایجاد کنید که شامل پیروی کامل از دستورات جراح است. نکات را برای موفقیت پس از جراحی کاهش وزن و لاغری سریع انجام دهید.

در هفته های بعد از عمل ، باید با جراح خود تماس بگیرید اگر:

  • تب دارید با تب سنج دمای بدن خود را اندازه گیری کنید.
  • درد غیرقابل کنترل دارید
  • نمی توانید مایعات را پایین نگه دارید
  • تنگی نفس دارید یا در تنفس مشکل دارید با یک دستگاه پالس اکسیمتر یا همان اکسیژن سنج اکسیژن خون خود را چک کنید .
  • متوجه مدفوع تیره یا قیری (خونین) می شوید
  • شما ناگهان به راحتی شروع به کبودی می کنید
  • برش های شما شروع به نشت چرک یا خونریزی شدید می کند
  • دچار درد شدید غیرقابل توضیح در پا می شوید
  • اگر بر اثر زیاد خوابیدن بر روی تشک های معمولی دچار مشکل شده اید می توانید از تشک زخم بستر که به صورت تخم مرغی و مواج هستند استفاده کنید تا خوابی راحت داشته باشید.

کالری ننوشید

میزان کالری دریافتی شما پس از جراحی بسیار محدود خواهد بود ، که این امر به شما کمک می کند بلافاصله بعد از عمل وزن خود را کاهش دهید. با مصرف مانند نوشابه هیچ موادمغذی مفیدی برایتان تامین نمی کند و کاهش وزن شما را کند می کند. با تمرکز بر پروتئین ، میوه ها و سبزیجات ، کالری را محاسبه کنید. در چند روز اول پس از جراحی ، ممکن است به نوشیدن اسموتی و سایر نوشیدنی های غنی از پروتئین تشویق شوید ، که از قاعده کالری مایع مستثنی است.

استفاده از گن ساعت شنی

از گن ساعت شنی برای فرم دهی بهتر بدن خود استفاده کنید.

از مصرف شکر بپرهیزید

شکر مواد مغذی را حذف کنید چون می تواند قند خون شما را بالا ببرد ، باعث احساس گرسنگی شود و برای بیماران مبتلا به انواع خاصی از بای پس معده ، ممکن است منجر به سندرم دامپینگ شود. در صورت امکان از خوردن شکر و هرگونه غذای حاوی قند در سه ماده اولیه خودداری کنید. فشار خود را با فشار سنج دیجیتال کنترل کنید .

از نوشیدنی های گازدار خودداری کنید

نوشیدنی های گازدار مانند نوشابه می تواند باعث ایجاد گاز درد و افزایش فشار در معده شما شود ، که می تواند برای بخیه ها مضر باشد.

هنگام مصرف غذا از مصرف مایعات دوری کنید

مایعات را بلافاصله قبل ، حین و یا بعد از غذا مصرف نکنید. فضای موجود در معده خود را با غذاهای باکیفیت پر کنید. نوشیدن قبل غذا و در طول غذا معده شما را پر از مایع می کند و باعث می شود زودتر احساس گرسنگی کنید.

Scarring after Surgery 01 مراقبت های بعد از جراحی چاقی

به مصرف دارو ادامه دهید

مصرف هیچ دارویی را بدون تایید جراح خود متوقف نکنید. بسیاری از بیماریها با جراحی چاقی و کاهش وزن بهبود می یابند ، اما این بدان معنا نیست که شما باید مصرف دارو را قطع کنید. به همین ترتیب ، داروها را بدون تایید جراح خود شروع نکنید ، به ویژه در هفته های بعد از عمل.

میان وعده نخورید

خوردن میان وعده عادتی است که می تواند کاهش وزن شما را کند کرده و به موفقیت شما در کاهش وزن آسیب برساند. به وعده های غذایی با کیفیت پایبند باشید و از غذاهای بسیار فرآوری شده اجتناب کنید. اگر گرسنه هستید ، یک وعده غذایی بخورید ، اما مهم است که بین وعده های غذایی میان وعده نخورید.

پروتئین بخورید

هنگام نشستن برای صرف غذا ، پروتئین باید تمرکز اصلی شما باشد. این نه تنها به شما در حفظ توده عضلانی بلکه به کاهش چربی کمک می کند ، بلکه به شما کمک می کند تا بعد از غذا احساس سیری طولانی تری داشته باشید. اگر به سرعت احساس سیری می کنید و نمی توانید وعده های غذایی خود را تمام کنید ، با پروتئین خود شروع کنید تا مطمئن شوید که به اندازه کافی مصرف می کنید

الکل را کنار بگذارید

الکل مملو از کالری است که هیچ ارزش غذایی ندارد. همچنین می تواند به زخم معده کمک کند ، که شما به دلیل جراحی در حال حاضر در معرض خطر آن هستید. جراحی کاهش وزن همچنین شما را نسبت به الکل حساس تر از قبل می کند.

غذای خود را بجوید

جویدن کامل غذا برای جلوگیری از تهوع و استفراغ در طول و بعد از غذا ضروری است. تکه های بزرگ غذا می توانند پس از جراحی از طریق دستگاه گوارش در طول مسیر گیر کند و باعث درد شود. از غذاهایی که فشار خون را بالا می برند پرهیز کنید

جلوگیری از بارداری

در ۲۴ ماه اول بعد از عمل از بارداری خودداری کنید. بدن شما حداقل تا یک سال پس ازجراحی در حالت کاهش وزن بالا قرار دارد. در این مدت ، بارداری برای شما ضرر دارد و برای جنین در حال رشد فاجعه بار است. اگر از نظر جنسی فعال هستید ، از روش مطمئن پیشگیری از بارداری استفاده کنید و قبل از اقدام به بارداری با جراح خود مشورت کنید

سالانه بیش از ۱۴۰،۰۰۰ نفر تحت عمل جراحی کاهش وزن سریع قرار می گیرند.گروه های حمایتی نه تنها حمایت عاطفی ارائه می دهند ، بلکه می توانند در مورد طیف وسیعی از تغییرات که هنگام کاهش وزن با آنها روبرو می شوید ، مشاوره ارائه دهند.

داروهای بدون نسخه را بدون تأیید مصرف نکنید

داروهای بدون نسخه می توانند خطراتی را پس از جراحی ایجاد کنند که قبل از عمل مورد توجه قرار نگرفت. مسکن هایی مانند ایبوپروفن و استامینوفن احتمال ابتلا به زخم را افزایش می دهند. درمان های یبوست نباید بدون تایید پزشک انجام شود ، زیرا یبوست می تواند نشانه عوارض یا نیاز به تغییر رژیم غذایی باشد.

غذا خوردن در زمان گرسنگی

سعی کنید فقط زمانی غذا بخورید که شما گرسنه هستید.

از مصرف کربوهیدراتهای ساده خودداری کنید

کربوهیدراتهای ساده غذاهای بسیار فرآوری شده مانند نان سفید ، ماکارونی ، شکر و برنج سفید هستند. قاعده کلی این است که به طور کلی ، کربوهیدراتهای ساده غذاهای سفید هستند. در عوض ، به دنبال جایگزین های مفیدتری مانند برنج قهوه ای باشید که حاوی فیبر و مواد مغذی اضافی است که ممکن است از برنج سفید جدا شود. کربوهیدراتهای ساده همچنین می توانند سطح گلوکز خون را بالا ببرند و باعث گرسنگی و ولع شدید شوند

سروما چیست ؟راه پیشگیری و درمان

ورزش

از لحظه ای که قادر به ورزش بعد از جراحی هستید ، سعی کنید آن را در برنامه معمول خود قرار دهید. بهبودی شما سریعتر خواهد بود. پیاده روی منظم بلافاصله بعد از عمل نیز از عوارض جدی مانند آمبولی ریه و لخته شدن خون جلوگیری می کند. ورزش برای لاغری بیشتر به شما کمک می کند.

فعالیت بدنی بعد از جراحی

آگاهانه غذا بخورید

سعی کنید هنگام غذا خوردن بر وعده غذایی و داشتن برنامه غذایی برای کاهش وزن خود تمرکز کنید و لحظه ای که احساس سیری می کنید غذاخوردن را متوقف کنید. توجه کامل به غذا (به عنوان مثال ، نشستن روی یک میز به جای جلوی تلویزیون) به شما کمک می کند تا هنر تغذیه آگاهانه را بیاموزید و عادات سالم جدیدی را ایجاد کنید.

هیدراته بمانید

مقدار زیادی آب بنوشید – دور از وعده های غذایی. هیدراته ماندن به شما کمک می کند تا احساس انرژی بیشتری داشته باشید. بسیاری از بزرگسالان این دو احساس را با هم اشتباه می گیرند ، بنابراین اگر به خوبی آب بدن خود را تامین کرده اید ، مجبور نیستید فکر کنید که آیا گرسنه هستید یا خیر.

با کافئین خداحافظی کنید

کافئین پرکاربردترین دارو در جهان است و یک دارو است. کافئین خلق و خوی شما را تغییر می دهد ، ضربان قلب شما را افزایش می دهد و ادرار آور است.

مهارتهای سالم را بیابید

ورزش ملایم ، مطالعه ، مدیتیشن و گذراندن زمان با کیفیت در کنار دوستان ، راه های بسیار خوبی برای بررسی زمان و وقت گذاشتن برای خود در هنگام استرس یا اضطراب است.

مراقب عدم تحمل لاکتوز باشید

توجه داشته باشید که بسیاری از بیماران جراحی کاهش وزن بعد از عمل دچار عدم تحمل لاکتوز می شوند ، حتی اگر قبلاً آن را نداشته اند. تا زمانی که ندانید بدن شما چگونه لاکتوز را تحمل می کند ، به سراغ محصولات لبنی بروید. همچنین محصولات لبنی کم چرب را برای افزایش پروتئین دریافتی بدون چربی زیاد در نظر بگیرید

استفاده از نی را متوقف کنید

هنگام نوشیدن ، از نی استفاده نکنید. نی ها به شما این امکان را می دهند که خیلی سریع بنوشید ، بنابراین ممکن است معده شما به طرز ناراحت کننده ای پر شود و همچنین باعث افزایش هوای معده می شود که می تواند ناراحتی جدی ایجاد کند.

روی غذاهای کامل تمرکز کنید

تا جایی که ممکن است غذاهای کم فرآوری شده مانند میوه ، سبزیجات تازه و پروتئین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. هنگامی که جایگزین تازه ای در دسترس است ، از غذاهای فرآوری شده مانند اقلام بسته بندی شده و جعبه ای اجتناب کنید.

در صورت توصیه مکمل مصرف کنید

بسیاری از بیماران جراحی کاهش وزن از نظر مواد مغذی ضروری مانند آهن ، پتاسیم و کلسیم کمبود دارند. اگر پزشک شما مکمل بدون نسخه توصیه می کند ، حتماً مصرف کنید.

استفاده از گن ساعت شنی اصل کلمبیا هامون مدیکال

اگر در هنگام کاهش وزن و ورزش از گن های ساعت شنی اصل هامون مدیکال استفاده کنید در روند کاهش سایز و رسیدن به اندام متناسب بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

استفاده از گن مردانه مخصوص آقایان بعد از عمل توصیه می شود.

روشهای موثر برای کاهش وزن

تلاش شما برای غلبه بر چاقی در صورتی موفقیت آمیز است که علاوه بر برنامه درمانی پزشک، در خانه از استراتژی هایی پیروی کنید. شامل موارد زیر است:

با شرایط خود آشنا شوید

 آموزش در مورد چاقی می تواند به شما کمک کند تا در مورد علت ایجاد چاقی بیشتر بدانید. ممکن است احساس کنید که قدرت بیشتری برای کنترل و پایبندی به برنامه درمانی خود دارید. کتابهای معتبر خودیاری بخوانید و در مورد آنها با پزشک یا درمانگر خود صحبت کنید.

تعیین اهداف واقع بینانه

 هنگامی که باید وزن زیادی از دست بدهید ، ممکن است اهدافی را تعیین کنید که غیر واقعی هستند ، مانند تلاش برای کاهش بیش از حد سریع. خودتان را برای شکست آماده نکنید. اهداف برای ورزش و کاهش وزن تعیین کنید. به جای تلاش برای تغییرات شدید که احتمالاً در طولانی مدت به آن پایبند نیستید ، تغییرات کوچکی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید.

به برنامه درمانی خود پایبند باشید

 تغییر شیوه زندگی دشوار است. اگر متوجه شدید که فعالیت یا اهداف غذا خوردن شما در حال لغزش است ، با پزشک ، درمانگر یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی صادق باشید. می توانید با هم کار کنید تا ایده های جدید یا رویکردهای جدید ارائه دهید.

پشتیبانی خانواده و دوستان

پشتیبانی خانواده و دوستان خود را با اهداف کاهش وزن همراه کنید. خود را با افرادی احاطه کنید که از شما حمایت خواهند کرد و به شما کمک خواهند کرد ، نه اینکه تلاش های شما را خراب کنند. مطمئن شوید که آنها درک کرده اند که کاهش وزن چقدر برای سلامتی شما اهمیت دارد. ممکن است تمایل داشته باشید به پشتیبان تغذیه برای کاهش وزن بپیوندید.

Support Familly مراقبت های بعد از جراحی چاقی

نوشتن تغییرات وزن ماهانه

 گزارش مربوط به غذا و فعالیت را نگه دارید. این سابقه می تواند به شما کمک کند تا در مورد عادات غذایی و ورزشی خود پیگیر باشید. گزارش خود را برای بررسی پارامترهای مهم مانند فشار خون و کلسترول استفاده کنید.

مصرف مکمل های غذایی

مکمل های غذایی متعددی به شما کمک می کند سریع وزن خود را کاهش دهید.

همچنین می توانید کارهایی را شروع کنید که به کاهش وزن شما کمک می کند ، از جمله:

  • ایجاد تغییرات سالم در رژیم غذایی خود. میوه ، سبزیجات و غلات کامل را در رژیم غذایی با یک تغذیه مناسب خود بگنجانید. شروع به کاهش اندازه بخش کنید.
  • سطح فعالیت خود را افزایش دهید. سعی کنید بیشتر تحرک داشته باشید. حتی ۱۰ دقیقه پیاده روی روزانه می تواند به شما کمک کند. در صورت داشتن هرگونه شرایط سلامتی قبل از شروع یک برنامه ورزشی جدید با پزشک صحبت کنید.آقایان بعد از عمل جراحی می توانند از گن مردانه در حین فعالیت روزانه خود استفاده کنند.

کلام آخر

نمی توان به اندازه کافی بیان کرد که رعایت دستورالعمل های جراحی چاقی پس از عمل تا طولانی مدت ضروری است. سلامت آینده شما بستگی به تغییرات شیوه زندگی شما دارد. اهداف سلامتی خود را بنویسید و آنها را در کانون توجه قرار دهید: توجه به تغییرات دراز مدت شیوه زندگی به شما کمک می کند تا هر روز قدم های کوچکی برای رسیدن به آنها بردارید.

چه مقدار وزن باید در هفته کم کنیم؟

میزان کاهش وزن نرمال معمولاً حدود ۱ تا ۲ پوند در هفته است. با کاهش وزن به صورت تدریجی و ثابت ، احتمال کاهش وزن بیشتر می شودهمچنین استفاده از گن لیپوماتیک، لیپوساکشن و گن ساعت شنی اصل برای شما توصیه می شود.

با استفاده از گن های جدید و با کیفیت هامون مدیکال روند لاغری خود را تسریع کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *