آموزشی, زیبایی صورت

اثر درمانی کرم اسکار استاتیک و کاربرد ترمیم جای زخم

کرم اسکار استاتیک (Scar Esthetique) یک کرم ترمیم کننده بسیار مناسب و قوی برای ترمیم و بهبود محل زخم و جای سوختگی است. کرم اسکار استاتیک در درمان انواع اسکار بسیار کارساز و نتیجه بخش است. اولین گزینه توصیه شده بالینی در درمان اسکار، درمان های موضعی با سیلیکون است. بیش از ۳۰ سال است که سیلیکون در درمان اسکار استفاده می شود. یک کرم اسکار بر پایه مواد سیلیکونی تولید می شود. این کرم علاوه برای لطیف کردن و روشن کردن جای زخم، از سلامت پوست پشتیبانی می کند. کرم اسکار استاتیک  به راحتی جذب می شود و تغییر رنگ را در سطح سلولی هدف قرار می دهد.

کرم اسکار استاتیک تولید کشور آمریکا می باشد.دارای کیفیت عالی برای ترمیم جای زخم،سوختگی ،بخیه ،بریدگی ، جای جوش و … می باشد.این کرم با ترکیب خوبی که دارد توانسته رضایت مصرف کننده را جلب کند و سال هاست به عنوان یک کرم پر کاربرد در زمینه ترمیم زخم و زائده های پوستی استفاده می شود .

اثر کرم اسکار استاتیک در درمان جای زخم

چرا اثر کرم اسکار استاتیک خوب است ؟

این کرم ۲۳ ماده درمانی فعال برای درمان انواع اثرات به جای مانده از زخم دارد. این کرم دارای مواد مفید زیر است:

  • Retinyl Palmitate vit A: یکی دیگر از مهم ترین ترکیبات ویتامینی برای حفظ ظاهر پوست می باشد که در کرم اسکار استاتیک با درصد بالایی وجود دارد.
  • CoenzymeQ10: از قویترین ترکیبات آنتی اکسیدان ها می باشد که در بدن نقش مهمی در تشکیل نوعی مولکول حامل انرژی به نام “آدنوزین تری فسفات” (Adenosine triphosphate) دارد.
  •  Onion extract: یک ماده ضد التهاب قوی است که از تولید بیش از اندازه کلاژن جلوگیری می کند.
  •  Pycnogenol: ترکیبی گیاهی با خاصیت آنتی اکسیدانی قوی که بدن را در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می کند. این ماده باعث افزایش قدرت ترمیم کلاژن می شود و در نتیجه باعث محافظت بدن در مقابل پروسه های age related می گردد. این ماده همچنین تورم و التهاب را در بافت ها کاهش می دهد و سلامت پوست را با تقویت خاصیت الاستیسیته آن بهبود می بخشد.
  • Glucosamine: گلوکزامین که به باز سازی مفاصل آسیب دیده، تاندون ها و غضروف ها کمک می کند و در ترمیم بافت نرم نیز نقش اساسی دارد. این ماده در کرم scar esthetique به وفور یافت می شود.
thanh phan kem esthetique 1 1 کرم اسکار استاتیک
کرم اسکار استاتیک ۲۳ ماده درمانی فعال برای درمان انواع اثرات به جای مانده از زخم دارد
  •  Vit C: ترکیبی با خاصیت انتی اکسیدانی بالا که نقش مهمی در تولید کلاژن در بدن بازی می کند و همچنین وجود Green tea extract در این کرم، رادیکال های آزاد را در سطوح سلولی خنثی می کند.
  • Allantoin: یک ترکیب کراتولیتیک پوست که باعث تسریع احیاء پوستی نیز می گردد.
  • Amica: ماده ای که باعث می شود گردش خون در بافت افزایش پیدا کند و تورم بافتی را کاهش دهد.
  • Lecithin: به عنوان یکی از مواد مهم تشکیل دهنده ترکیبات(choline) ،(inositol)  و (linoleic acid)  مطرح می باشد که جزو ترکیبات حیاتی تمام غشاهای سلولی است.
  • Bisabolol: یک جزء چربی از (chamanila recuita) می باشد و خاصیت ضد حساسیت دارد.

مزایای کرم اسکار استاتیک

  • ۲۳ ترکیب موثر برای مدیریت جامع اسکار را با هم ترکیب می کند.
  • تغییر رنگ در سطح سلولی را هدف قرار می دهد.
  • برای مدیریت اسکار طولانی مدت عالی است.
  • از سلامت کلی پوست پشتیبانی می کند.
  • بدون چربی و به راحتی جذب می شود.

مواد اصلی کرم scar esthetique چیست ؟

  • سیلیکون
  • ویتامین سی
  • ویتامین E
  • عصاره پیاز پیاز
  • عصاره گل آرنیکا
  • کره شی
  • گل همیشه بهار
  • سدیم هیالورونات

نحوه استفاده از پماد اسکار استاتیک

  • روزانه ۳-۴ بار به آرامی کرم اسکار استاتیک را روی جای زخم خود ماساژ دهید.
  • از Scar Esthetique در زخم های باز استفاده نکنید.
  • برای بهبود جای زخم شدید ، از این کرم جای زخم که به عنوان در مان اسکار آکنه نیز استفاده می شود به عنوان بخشی از کیت بهبود اسکار استفاده کنید.

مدت زمان استفاده از کرم اسکار استاتیک scar esthetique

کرم Scar Esthetique Scar مبتنی بر سیلیکون است، که ماده شماره یک در مدیریت اسکار است. فرمول منحصر به این کرم ترکیبی از سیلیکون با سایر مواد موثر رایج است که باعث بهبود زخم و لطافت پوست می شود. به راحتی جذب شده و تغییر رنگ را در سطح سلولی هدف قرار می دهد. بر خلاف سایر کرم های جای زخم ، Scar Esthetique چرب نیست. کرم اسکار سیلیکونی به طور قابل توجهی ظاهر زخم ها را بهبود می بخشد.

اثر کرم اسکار استاتیک هیل در انواع اسکار یا جای زخم

پوست عضوی بدون درزو شکاف است، مانند پارچه ای ظریف که از دارایی های ارزشمند محافظت می کند. یک تکه ابریشم را تصور کنید. فقط یک اشک کوچک می تواند تفاوت زیادی در ظاهر آن ایجاد کند. و این همان پوست است. هرگونه سوختگی، جراحت یا آسیب دیگری مانند جراحی می تواند باعث ایجاد جای زخم شود.

اگر جای زخم کوچک باشد یا در مکانی پنهان شود ، بد نیست. اما اگر اینگونه نباشد، ممکن است از خود بپرسید آیا راهی غیر از پنهان کردن در زیر لباس، برای درمان آن وجود دارد که باعث از بین رفتن یا حداقل تغییر شکل ظاهری آن می شود.

حقیقت این است که جای زخم هرگز به طور کامل برطرف نمی شود. اما روش هایی وجود دارد که می تواند به کاهش اندازه و تغییر شکل ظاهری آن کمک کند.

اسکار بخشی طبیعی از روند بهبودی پس از آسیب است. شکل ظاهری و درمان آن به عوامل مختلفی مانند سن، ژن ها، جنسیت و قومیت بستگی دارد.

هر ساله در جهان توسعه یافته ۱۰۰ میلیون بیمار دچار زخم می شوند که بعضی از آنها مشکلات قابل توجهی ایجاد می کنند، در نتیجه ۵۵ میلیون عمل جراحی انتخابی و ۲۵ میلیون عمل پس از ضربه. تخمین زده شده است که ۱۱ میلیون زخم کلیوئید و چهار میلیون زخم سوختگی وجود دارد.

تقریباً پس از هر آسیب پوستی جای زخم ایجاد می شود  موارد استثنایی نادر شامل خال کوبی، خراش های سطحی و عمل سوراخ کردن گوش است. اسکارها معمولا بی اهمیت تلقی می شوند ، اما ممکن است از نظر زیبایی شناختی ناخوشایند و باعث خارش شدید، حساسیت به لمس، درد، اختلال خواب، اضطراب، افسردگی و اختلال در فعالیت های روزمره شوند.

از دست دادن عزت نفس منجر به کاهش کیفیت زندگی می شود. تغییر شکل بدنی در نتیجه انقباضات اسکار پوستی می تواند ناتوان کننده باشد. رنگ پریدگی و بلوغ بسیاری از اسکارها دو تا سه سال طول می کشد.

اسکارهای کلوئید (keloid scars)

به طور خلاصه باید بگوییم اسکار (Scar) لایه ضخیم ایجاد شده بر روی زخم است که پس از ترمیم زخم شکل می گیرد. اسکارهای کلوئید نوعی از اسکارها هستند که اندازه ای بزرگتر از زخم دارند و گوشتی و برجسته هستند. زخم هایی که باعث ایجاد اسکار کلوئیدی می شوند زخم هایی هستند که بر اثر بریدگی، سوختگی، جراحی و آکنه شدید به وجود می آیند و حتی گاهی اوقات بعد از تتو و سوراخ کردن گوش نیز اسکار کلوئیدی ایجاد شده است. گوش ها، گردن شانه ها، کمر و سینه قسمت هایی از بدن می باشند که ایجاد کلوئید در آن ها احتمال بیشتری دارد.

keloid scars کرم اسکار استاتیک
اسکارهای کلوئید برجسته و گوشتی هستند

اسکارهای پس از جراحی

پس از انجام جراحی هایی مانند سزارین، ابدومینوپلاستی، عمل لیپوماتیک، براکیوپلاستی، ماموپلاستی، جراحی بینی و انواع بخیه های خارجی به وجود می آید.

jskarr4 کرم اسکار استاتیک
اسکار محل بخیه

اسکارهای هایپرتروفیک (hypertrophic scars)

این نوع اسکار به خاطر تکثیر زیاد و غیر طبیعی بافت همبند پوست به دلیل التهاب، عفونت و سوختگی ها ایجاد می شود. از دیگر عوامل ایجاد این نوع اسکار می توان به بیماری های پوستی مانند آکنه اشاره کرد. این نوع اسکار بیشتر در محل چانه، قسمت بالا تنه، پشت بدن، ناحیه جناغ، نرمه گوش و ساق پا زمینه ایجاد می شود و  احتمال بروز آن در افراد سیاه پوست بیشتر است. این نوع اسکار ظرف مدت ۶ ماه قابل درمان است.

hypertrophic scar1 کرم اسکار استاتیک
اسکار هایپرتروفیک

ترک های پوستی (Stretch marks)

ترک های پوستی که به آن استریا (striae) هم گفته می شود اسکارهای خطی نازک،نواری و نزدیک به هم هستند که به مرور زمان بر اثر افزایش یا کاهش شدید وزن، کشش بیش از حد پوست در اثر بارداری، بلوغ و تشکیل عضله ایجاد می شوند. ترک های پوستی یا استریا در بارداری بسیار شایع است.

stretchmarksonmen کرم اسکار استاتیک
ایجاد استریا بر اثر افزایش حجم عضله

استفاده به عنوان مکمل

کرم های اسکار استاتیک به عنوان مکمل همراه با عمل جراحی اسکار لیزر نیز به کار می رود.

unnamed 1 کرم اسکار استاتیک
پس از لیزر استفاده از کرم اسکار استاتیک توصیه می شود

در فروشگاه هامون مدیکال کرم اسکار استاتیک اصل را می توانید خریداری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “اثر درمانی کرم اسکار استاتیک و کاربرد ترمیم جای زخم

  1. نیک گفت:

    آیا میشود با این کرم وازلین هم ایتفاده کرد تا سطح پوست نرم شود؟

    1. مجله علمی هامون مدیکال گفت:

      کرم اسکار استاتیک پوست خشک نمی کنه و یک ترمیم کننده قوی است.

  2. مهدیه گفت:

    سلام . من چند ماه پیش عمل داشتم برای ترمیم جای بخیه از کرم اسکار استاتیک استفاده کردم واقعا مثل یک معجزه است الان جای بخیه روی پوستم هر روز داره بهتر میشه

    1. مجله علمی هامون مدیکال گفت:

      یا سلام دوست عزیز. کرم اسکار استاتیک یکی از بهترین کرم ها برای ترمیم جای زخم می باشد.

      1. شقایق گفت:

        آیا این کرم در پررنگ کردن خط سفید بخیه که سالها پیش به جود آمده ، هم موثره؟

  3. Soraya گفت:

    باسلام بنده ۱۰ماه عمل بینی انجام دادم ولی هنوز جای بخیه هام هست تاثیر داره اگه استفاده کنم ؟؟؟

  4. راهیل گفت:

    ببخشید زخمی که یک ماه هست به رنگ قهوه ای شده
    اسکار استاتیک بزنم یا ژل رژوواسیل ؟

  5. راهیل گفت:

    رنگ قهوه ای زخم بعد از یک ماه نشان دهنده چیست ؟
    الان این زخم بالغ هست یا نابالغ ؟
    کدوم پماد رو بزنم ؟ژل رژواسیل یا اسکاراستاتیک ؟
    میخوام رنگ زخم خوب بشه

  6. آرنیکا گفت:

    ببخشید دختر ۸ساله من بتازگی یکی از آبله های آبله مرغونشو دست زده و وسط پیشونیشه آیا اگر از این کرم استفاده کنم خوب میشه اثرش بره؟ یا کرم دیگه ای رو توصیه میکنید؟ ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *