آموزشی, زیبایی صورت

درمان اسکار آکنه با انواع ترمیم کننده ها

درمان اسکار

درمان اسکار آکنه ،جوش های فعال آزار دهنده هستند، اما زخم هایی که آکنه از خود به جا می گذارد می تواند سبب کاهش اعتماد بنفس شود. خبر خوب این است که اسکار آکنه قابل درمان است. برخی از درمان‌ های اسکار زیر را نمی‌توان در کنار داروهای معمولی آکنه انجام داد، و التهاب ناشی از جوش ‌ها نیز می‌تواند اثربخشی درمان را کاهش دهد. اسکار زمانی ایجاد می شود که جوش عمیق به پوست نفوذ کند و به بافت های زیرین آسیب برساند.

درمان اسکار آکنه

قبل از شروع هر گونه درمان اسکار ، مهم است که توسط یک متخصص پوست معاینه شوید. تا بهترین روش را برای کاهش ظاهر اسکار تعیین شود و مطمئن شوید که علائم روی پوست شما واقعاً جای زخم هستند و بیماری دیگری نیستند.

درمان خانگی اسکار

آلفا هیدروکسی اسیدها

اسیدهای آلفا هیدروکسی اغلب در محصولات ساخته شده برای ترمیم جای زخم یافت می شوند زیرا به حذف پوست مرده و جلوگیری از مسدود شدن منافذ کمک می کنند. حتی بهتر از آن، AHA ها همچنین می توانند به کمتر دیده شدن اسکار آکنه کمک کنند. اسید ملایم لایه بیرونی پوست را لایه برداری می کند تا به از بین بردن تغییر رنگ و زبری پوست کمک کند.

اسید لاکتیک

لایه برداری اسید لاکتیک توسط متخصص پوست که هر دو هفته یک بار به مدت سه ماه انجام شود،بافت، ظاهر پوست را بهبود می بخشد و جای جوش را روشن می کند.آکنه معمولا در سن نوجوانی ایجاد می شود. لایه‌ برداری‌ ها، سرم ‌ها و پمادهای بی‌شماری با اسید لاکتیک وجود دارد، اما می‌توانید از سرکه سیب رقیق ‌شده به‌عنوان یک تونر یا درمان لکه ‌ها به لطف اسید لاکتیک طبیعی آن استفاده کنید.

رتینوئیدها

رتینوئیدهای موضعی از درمان‌های آکنه برای صاف کردن جای زخم (محصول مرتبط : کرم اسکار استاتیک) است. رتینوئیدها علاوه بر سرعت بخشیدن به بازسازی سلولی و بهبود بافت پوست، می توانند به کاهش تغییر رنگ کمک کرده و بر اساس بررسی اخیر، جای زخم را کمتر به چشم بیاورند. هنگام استفاده از رتینوئید همیشه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. می‌توانید کرم‌ها و سرم‌های حاوی رتینوئید را بدون نسخه پیدا کنید، اما ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی‌تان نیز می‌تواند غلظت‌های بالاتری را برای شما تجویز کند.

اسید سالیسیلیک

این احتمال وجود دارد که قبلاً از اسید سالیسیلیک برای درمان آکنه خود استفاده کرده باشید. از پدها گرفته تا درمان‌های لکه‌ای و لوسیون‌ها تا پاک ‌کننده‌های صورت، این روزها تقریباً در هر نوع درمان آکنه وجود دارد. اسید سالیسیلیک منافذ را پاک می کند، تورم و قرمزی را کاهش می دهد و پوست را لایه برداری می کند. این یکی از بهترین درمان ها برای اسکار آکنه در نظر گرفته می شود. استفاده از اسید سالیسیلیک همچنین می تواند باعث خشکی یا تحریک شود.

ضد آفتاب

استفاده از ضدآفتاب هر روز ضروری است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند جای اسکار را تیره کند یا بیشتر به چشم آید. رساندن رطوبت به پوست توسط آبرسان های قوی و همچنین مرطوب نگه داشتن هوای اتاق با استفاده از دستگاه بخور برای پوست مناسب است.

کرم ترمیم زخم و اسکار

از کرم ترمیم کننده زخم و نوار سیلکونی ترمیم جای زخم برای درمان و بهبود جای زخم و اسکار کمک بگیرید.

درم ابریژن

درم ابریژن از موثرترین و رایج ترین روش درمانی برای اسکار است. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی از یک برس سیمی یا یک چرخ برای لایه برداری عمیق تر لایه بالایی پوست استفاده می کنند. برای اسکارهای نزدیک به سطح مانند ماشین جعبه ای کم عمق یا اسکارهای چرخان. با این حال، اسکارهای عمیق تر نیز ممکن است کمتر قابل توجه باشند.

لایه برداری شیمیایی

Scar 02 1 درمان اسکار آکنه

لایه برداری شیمیایی یک اسید قوی است که برای برداشتن لایه بالایی پوست به منظور کاهش زخم های عمیق تر استفاده می شود. برخی از لایه بردارهای شیمیایی به اندازه کافی ملایم هستند که بتوان در خانه از آنها استفاده کرد، اما ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما می تواند راه حل قوی تری با نتایج چشمگیرتری ارائه دهد.

انواع مختلفی از لایه برداری شیمیایی وجود دارد، بنابراین بهتر است با پزشک خود در مورد اینکه کدام یک برای شما مناسب است صحبت کنید. برای انواع اسکارهای آکنه، اغلب برای اسکارهای عمیق تر استفاده می شود.

لایه برداری با لیزر

لایه برداری با لیزر لایه بالایی پوست را از بین می برد. این درمان معمولاً نسبت به سایر درمان‌های بازسازی کننده زمان بهبودی سریع ‌تری دارد. با این حال، باید ناحیه را با بانداژ بپوشانید تا زمانی که به طور کامل بهبود یابد. این درمان همچنین برای افرادی که هنوز جوش می زنند گزینه مناسبی نیست و برای پوست های تیره تر نیز موثر نیست.از دیگر روش های موثر مزوتراپی است.

فیلر پوستی

پزشک از پرکننده ها برای پر کردن جای آکنه و کمک به صاف کردن پوست استفاده می کنند. پرکننده ها را می توان با کلاژن، چربی خود یا یک فیلر تجاری تهیه کرد. آنها در زیر سطح پوست تزریق می شوند تا به حجیم شدن و صاف شدن جای زخم های افسرده کمک کنند. بیشتر فیلرها بین ۶ تا ۱۸ ماه قبل از نیاز به انجام مجدد دوام دارند، اما برخی از آنها دائمی هستند.

میکرونیدلینگ

از یک غلتک سوزن ‌دار کوچک ، دستی روی سطح زخم‌ ها استفاده می‌کند. سوزن‌ ها پوست بی‌ حس شده را سوراخ می‌کنند – اما مانند یک گلوله از آن عبور نکنید! با بهبودی پوست، کلاژن می سازد.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد میکرونیدلینگ به کاهش عمق اسکار آکنه کمک می کند. این درمان ممکن است تا ۹ ماه طول بکشد تا تغییرات را مشاهده کنید. خارج از عامل ترس خفیف، این یک درمان بی خطر است که برای همه رنگ های پوست کار می کند.

تزریق دارو

چند داروی مختلف وجود دارد که می‌توان به اسکارهای برجسته تزریق کرد تا به نرم شدن و صاف کردن آن‌ها کمک کند، از جمله کورتیکواستروئیدها و داروهای شیمی ‌درمانی فلوراوراسیل و اینترفرون‌ها. تزریق ها معمولاً به صورت سری و هر چند هفته یک بار انجام می شود.داشتن یک زندگی سالم بدون اضطراب با رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ،استفاده از محصولات سلامت پوست به بهتر شدن پوست شما کمک می کند.

جراحی جزئی در مطب

برداشتن جای زخم و جایگزینی آن با جای جدید احمقانه به نظر برسد، اما متخصصان پوست یا جراحان پلاستیک می‌توانند یک اسکار بسیار قابل توجه را از بین ببرند و یک اسکار کوچک از خود به جای بگذارند که با گذشت زمان محو می‌شود. همچنین می‌تواند جای زخم را با شل کردن الیاف زیر آن ببرد تا به نزدیک‌ تر شدن آن به سطح کمک کند تا کمتر قابل توجه باشد. این روش سابسیژن نامیده می شود.

کلام آخر

اسکار آکنه می تواند آزار دهنده باشد، اما درمان های زیادی وجود دارد که می تواند آنها را کمتر به چشم بیاورد. اکثر اسکارها دائمی هستند، اما یک پزشک می تواند به شما کمک کند تا درمان مناسب را برای کمک به کاهش ظاهر اسکار پیدا کنید. برای داشتن یک پوست خوب از لوازم آرایشی سالم استفاده کنید.

بهترین راه برای درمان اسکار آکنه در وهله اول پیشگیری از آن است. اگر کمتر ایجاد شود، احتمال ایجاد اسکار آکنه کمتر است. برای جلوگیری از تحریک پوست و آسیب رساندن به بافت زیرین که می تواند منجر به زخم شود، از برداشتن یا فشار دادن هرگونه جوش، صرف نظر از اینکه چقدر وسوسه انگیز باشد، خودداری کنید. در فروشگاه هامون مدیکال انواع ترمیم کنند های جای زخم و آکنه را می توانید خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *